۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۲۰۹۷۸
سردار فدا مطرح کرد؛

جوانگرایی گره گشای مشکلات کشور + فیلم

جوانگرایی گره گشای مشکلات کشور + فیلم
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: فعالیت‌های اقتصادی سپاه به درخواست دولت و در پروژه‌هایی است که بخش خصوصی ناتوان از انجام آن می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس یادآور درخشندگی و ویژگی‌های بسیار خاصی است، گفت: وحدت، همدلی و همکاری مردم و مسؤولان موجب شد تا بتوانیم ۸ سال جنگی بزرگ و نابرابر را مدیریت کنیم و ظرفیتی فراهم شد تا ما به ۸ سال دفاع خود در برابر دشمنان افتخار کنیم و امروز در منطقه و جهان اسلام به چنان ظرفیت و بالندگی رسیده‌ایم که دفاع مقدس ما و شیوه جنگ ما و مقاومت ما سرمشق مردم قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: اگر در ابتدای دفاع مقدس اقتضایی پاسخ تهدیدات دشمنان را می‌دادیم امروز دست برتر و اقدام پیشگیرانه و متقابل را در برابر دشمنان انجام می‌دهیم که شکار پهباد آمریکایی یکی از این تقابل‌ها است، زمانی که انگلیس در اقدامی غیرعرف و غیرقانونی اقدام به دزدی دریایی و توقیف کشور ما کرد، نفتکش متخلف انگلیس توقیف شد و نفتکش ما آزاد گشت و امروز نیروهای ما در آمادگی کامل بوده و آماده دفع تهدیدات دشمنان هستند.

برگزاری 7 هزار ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اصفهان

سردار فدا از برگزاری ۷ هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سرتاسر استان اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰ برنامه ویژه اصفهان و ۱۰۰ برنامه در سطح شهرستان اصفهان برگزار می‌گردد. رژه باشکوه و مقتدرانه نیروهای مسلح از مهمترین برنامه‌هایی است که در اصفهان روز یکشنبه در مرکز استان مقابل گلستان شهدا این رژه برگزار خواهد شد. در باغ غدیر و موزه دفاع مقدس افتتاحیه موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد همچنین سه نمایش رزمی آبی خاکی در نجف آباد، شاهین شهر و لنجان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با تبیین برنامه‌های مختلف سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتاری در منطقه فساران در شرق اصفهان به منظور بیابان زدایی در این منطقه، بهره برداری از ۸۰ پروژه در مناطق محروم، کم‌برخوردار و کمتر توسعه یافته با اعتباری نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی، توزیع ۱۱ هزار و ۹۰۰ بسته غذایی و بیش از ۲ هزار بسته لوازم التحریر و تهیه ۴۱۶ جهیزیه و پوشاک مورد نیاز نیازمندان ویژه مناطق محروم از جمله فعالیت‌های سپاه استان اصفهان بوده است.

وی از اجرای طرح ایران یار خبرداد و تصریح کرد: در این طرح نوجوانان و جوانان به کارخانجات و صنایع تولیدی عزیمت کرده و از نزدیک با فرآیند تولید آنها آشنا و ظرفیتی تبلیغی برای این صنایع فراهم می‌آورند، شناسایی مراکز تولیدی متخلف در حوزه اقتصادی و فرهنگی از دیگر اقداماتی است که سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان نسبت به آن اقدام کرده است. هم اکنون نیروهای داوطلب نیروی مقاومت بسیج و سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، در مناطق سیل زده حضور داشته و مشغول خدمت رسانی هستند و بزودی واحدهای مسکونی به هموطنان آسیب دیده در سیل تحویل خواهد شد.

رونمایی از 15 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس

سردار فدا با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که از سوی سپاه صاحب الزمان (عج) استان برگزار می‌شود. در این ایام در خدمت خانواده معظم شهدا در قالب سرکشی از ایشان خواهیم بود همینطور در اول مهرماه فرزندان خانواده معظم شهدای مدافع وطن و حرم با رزمندگان لشکر مقدس امام حسین(ع) به مدرسه خواهند رفت تا پاسداشتی باشد برای پدران شهید این عزیزان‌.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه برپایی موکب و مراکز اسکان زائران اربعین در ایام زیارتی اربعین امام حسین(ع) از جمله اقداماتی است که در این زمینه از سوی سپاه صاحب الزمان (عج)برگزار می‌شود، گفت: کلیه طرحهای بسیج در راستای حمایت از جامعه و کمک به مردم است. طرح‌های مختلفی ویژه خانواده‌ها، زنان سرپرست خانوار، نیازمندانی که نیازمند خدمات پزشکی هستند، دانش آموزان و جوانان نیازمند آموزش در زمینه کسب و کار و مهارت، اردوهای جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار و برنامه‌هایی از این دست از جمله فعالیت‌های مستمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی مقاومت بسیج در سراسر کشور است. در اصفهان آماده همکاری کامل با دانشگاه علوم پزشکی در عرصه‌های مختلف از حمله ریشه‌کنی سالک هستیم، بسیج همواره سازماندهی می‌شود برای مقابله با چالش‌های نظام مقدس اسلامی در همه عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و همیشه در خط مقدم حضور خواهد داشت.

فعالیت اقتصادی سپاه به درخواست دولت و در پروژه‌هایی است که بخش خصوصی ناتوان از انجام آن می‌باشد

وی پیرامون فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: سپاه فعالیت اقتصادی ندارد مگر به درخواست دولت و در پروژه‌هایی که فعالان اقتصادی و مجموعه‌های داخلی ورود پیدا نمی‌کنند و توان اجرایی کردن آن را ندارند و دولت از سپاه می‌خواهد تا در پروژه‌های بزرگ و با هزینه‌های بالغ بر هزار میلیارد ورود پیدا کرده و مشکلی از کشور برطرف کند، ضمن اینکه همه پیمانکاران در ابتدا از دولت اخذ بودجه خواهند کرد ولی سپاه در ابتدا اخذ پول و بودجه از دولت ندارد و پس از اتمام پروژه به دنبال دریافت هزینه‌ها از دولت خواهد بود و هم اکنون نیز مبالغ زیادی از دولت طلبکار بوده اما قرار نیست به خاطر این مسأله خدمت رسانی به کشور و مردم از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعطیل شود‌.

سردار فدا با تأکید بر ضرورت جوانگرایی در کشور و لزوم مطالبه گری رسانه‌ها در این زمینه اظهار کرد: بنده پیرترین شخص در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان هستم اما از کادر جوان استفاده کردم و تمام نیروهای سپاه استان اصفهان افراد توانمند و جوانی هستند که به ما آنها اعتماد داریم و معتقد هستیم این موضوع باعث می‌شود شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم و باید در بدنه اجرایی کشور این موضوع نهادینه شود، همانطور که امام خمینی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اعتماد بر جوانان باعث پیروزی کشور و مردم شدند. استفاده از ظرفیت‌های جوانان در همه عرصه از انقلاب تا دفاع مقدس و دفاع از حرم و عرصه توانمندی‌ های دفاعی و صنایع و عرصه‌های علمی همواره با موفقیت همراه بوده است./1304/پ210/ب1

تعداد بازدید : 5
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
سیره امامین انقلاب نیز اعتماد به نیروهای انقلابی تازه بوده است.
0
0