۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۰۹۷۹
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سفیر عراق در ایران:

اشتراکات دینی، اجتماعی و سیاسی ایران و عراق در دنیا بی نظیر است

اشتراکات دینی، اجتماعی و سیاسی ایران و عراق در دنیا بی نظیر است
حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیوند دو ملت و دو کشور ایران و عراق را ناگسستنی خواند و بر لزوم توسعه همکاری های در عرصه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سفیر عراق در کشورمان، با تاکید بر این که مشترکات دو کشور و دو ملت عمیق، دیرینه و ناگسستنی است، تصریح کرد: مذهب یکی از مهم ترین و قوی ترین عواملی است که دو کشور را به هم نزدیک کرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: در دنیا دو کشوری مثل ایران و عراق پیدا نمی شوند که از جهات مختلف اشتراکات مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با هم داشته باشند و این مساله دلیل محکمی است بر توسعه و تحکیم روابط در عرصه های مختلف.

جدایی بین ایران و عراق ممکن نیست

این مرجع تقلید عاشورا و راهپیمایی باشکوه اربعین را از دیگر عوامل نزدیکی دو ملت عراق و ایران دانست و گفت: امامان شیعه در عراق مدفون هستند، قلوب ما در کشور شما است و لذا جدایی بین دو کشور و دو ملت ممکن نیست.

وی اضافه کرد: وجود حوزه های علمیه قوی در نجف اشرف و قم از دیگر عوامل پیوند دو کشور است، بسیاری از علمای ما در نجف تحصیل کرده و بسیاری از علمای عراق در قم تحصیل کرده و می کنند، در حال حاضر هم این ارتباط و تعامل برقرار است.

اشتراکات دینی، اجتماعی و سیاسی ایران و عراق در دنیا بی نظیر است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دشمنان برای جدایی و تفرقه بین دو کشو و دو ملت تلاش می کنند، رجال و مسؤولان دو کشور هوشیار هستند و بحمدلله در این موضوع جای نگرانی نیست.

نقش مهم جمهوری اسلامی و جوانان شیعه در دفع شر داعش

وی یادآورشد: جوانان بسیاری از شیعیان در سوریه و عراق در مقابل تکفیری ها به میدان رفتند و شر آنها را دفع کردند؛ جمهوری اسلامی ایران نیز در این خصوص نقش مهمی را ایفا کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بر لزوم هوشیاری مسؤولان و دولتمردان دو کشور نسبت به فتنه های دشمنان و معاندان تاکید کرد.

مقایسه سفر رؤسای جمهور ایران و آمریکا به عراق

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه سفر رؤسای جمهور ایران و آمریکا به عراق پرداخت و گفت: در حالی که رییس جمهور آمریکا دزدانه و شبانه به عراق سفر می کند، رییس جمهور ایران اسلامی در روز روشن به کشور عراق می رود و در میان مردم به زیارت بارگاه نورانی ائمه(ع) می رود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت عراق و دعا برای حل مشکلات این کشور مهم اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم آینده عراق از جمیع جهات بهتر از امروز باشد، در واقع آنچه سبب ناراحتی و نگرانی مردم عراق می شود اسباب نگرانی ما نیز هست و در مقابل هر آنچه شما را شاد می کند ما نیز از آن شاد می شویم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات