۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۲۰۹۸۸
نعیم قاسم:

برخی طرف‌های لبنانی در تحریم حزب‌الله نقش دارند

برخی طرف‌های لبنانی در تحریم حزب‌الله نقش دارند
معاون حزب‌الله لبنان تصریح کرد: برخی طرف‌های داخلی در لبنان با ارائه گزارش به آمریکا درباره چگونگی مقابله با حزب‌الله مشورت می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان از نقش داشتن برخی طرف‌ها در این کشور پیرامون تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله سخن گفت.

قاسم به روزنامه «الجمهوریه» گفت: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد برخی طرف‌های داخلی، بخشی از سیستم تشویق آمریکایی‌ها و تحریم‌های آنهاست، این طرف‌ها گزارش‌های دوره‌ای به آمریکایی‌ها می‌دهند و اقدامات مشخصی درباره چگونگی مقابله با حزب‌الله در لبنان به آنها ارائه می‌کنند».

معاون حزب‌الله سپس تأکید کرد، تحریم‌های آمریکا بر حزب‌الله تأثیری ندارد و این جنبش به تحریم‌های مذکور اهمیتی نمی‌دهد.

نعیم قاسم در ادامه از عده‌ای در داخل لبنان که مسؤولیت همه چیز را بر عهده حزب‌الله می‌دانند، انتقاد کرد و گفت، عده‌ای با هجمه به حزب‌الله دنبال پیدا کردن جایگاهی در سیاست داخلی هستند  تا خودی به آمریکا و امثال آن نشان ندهند اما به جای نخواهند رسید و این هجمه‌ها عامل نگرانی حزب‌الله نیست.

وی تأکید کرد: «معادلات در لبنان و منطقه تغییر کرده است؛ این صداها (منتقدان) فقط بمب‌های صوتی است که عمل نمی‌کند؛ ما به این اظهارات اهمیتی نمی‌دهیم. این اظهارات، جایگاه یا قدرت بیشتری برای صاحبان آن به همراه ندارد بلکه تأثیر منفی نیز بر روی آنها خواهد گذاشت».

در ماه جاری (شهریورماه) وزارت خزانه‌داری آمریکا در راستای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد، «جمال تراست» را که یک موسسه مالی مستقر در لبنان است  به دلیل تسهیل آگاهانه فعالیت‌های بانکی حزب‌الله در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

ارسال نظرات