۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۲۰۹۹۲
سرهنگ بیطرفان:

ایران دارای بالاترین سطح اقتدار در ۴۰ سال گذشته است

ایران دارای بالاترین سطح اقتدار در ۴۰ سال گذشته است
جانشین فرماندهی سپاه قم به تشریح برنامه هفته دفاع مقدس در استان قم پرداخت و نظام ایران را دارای بالاترین سطح اقتدار در چهل سال گذشته توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ احمد بیطرفان، جانشین فرماندهی سپاه قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهر قم پرداخت و گفت: امام خمینی و رهبر انقلاب همیشه از شهیدان ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نیکی یاد کرده‌اند و هفته دفاع مقدس یادآور سلحشوری‌های رزمندگان است.

وی با بیان این‌که در هفته دفاع مقدس برنامه‌های نظامی، فرهنگی و خاطرات در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: برای بزرگداشت این هفته در استان قم همزمان با سایر استان‌های دیگر، ویژه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: یکشنبه 31 شهریور روز اقتدار، توانمندی اقتدار نیروی‌های مسلح نام‌گذاری شده و در این روز از ساعت 8:30 نیروی‌های مسلح در بلوار پیامبر اعظم رژه خواهند رفت و سخنران ویژه این مراسم آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه است.

سرهنگ بیطرفان برپایی نمایشگاه یاد یاران را از دیگر برنامه‌های هفته مقدس بیان و ابراز کرد: در نخستین روز هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران با اقامه نماز و مغرب و عشاء و سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی افتتاح می‌شود و این نمایشگاه شامل غرفه‌های فرهنگی، بازسازی عملیات‌های جنگی و نمایش پهپادهای بی‌سرنشین و اجرای تئاتر سرباز وطن، رزمایش، خاطره گویی پیشکسوتان جنگ و پاسخگویی به شبهات جنگ و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سی برنامه اصلی و دویست برنامه فرعی در سطح مساجد و پایگاه‌های بسیج در هفته دفاع مقدمه در سطح استان قم اجرا می‌شود، گفت: روز دوم این هفته با عنوان دانش‌پژوهشی، معرفت جوانان، سربازان نام‌گذاری شده و در این روز برای سربازان پایگاه‌های نظامی برنامه‌های ویژه پیش‌بینی شده است و همچنین به مناسبت روز بازگشایی مدارس، پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس حضور می‌یابند و یاد و خاطره جنگ و شهیدان دفاع مقدس را زنده نگه می‌دارند.

سرهنگ بیطرفان ابراز کرد: عنوان روز سوم این هفته رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری است که در نمایشگاه یاد یاران غرفه‌های ویژه اقتصاد مقاومتی برپا شده است و اجرای برنامه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه روز سوم مهرماه نیز روز بصیرت دشمن‌شناسی ولایتمداری دفاع همه‌جانبه نام گرفته است، گفت: در این روز در مساجد استان نقش بصیرت در ولایت‌مداری، اهمیت پدافند غیر عامل و سخنان رهبر انقلاب در این زمینه برای مردم بازگو می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه قم در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران دارای بالاترین سطح اقتدار در چهل سال گذاشته است و امروز دشمنان، نظام ایران را یک ابرقدرت در منطقه توصیف می‌کنند و درحالی که دشمنان در خاورمیانه پایگاه‌های نظامی بسیاری را احداث کرده‌اند؛ اما جرأت تعرض و درگیری با کشور ما را نخواهند داشت.

سرهنگ بیطرفان ابراز کرد: روز پنج شنبه سوم مهر روز شهیدان، جانبازان و آزادگان فخر آفرینان نام گرفته است؛ در این روز تمام گلزارهای شهدای استان مراسم عطرافشانی و مراسم تجلیل از خانواده شهیدان مدافع حرم و تکریم جانبازان و آزادگان برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه قم بیان کرد: عنوان روز جمعه این هفته معنویت، وحدت ملی، خانواده و رزش همگانی است، از این رو در این روز نیروهای مسلح حضور با شکوه در نماز جمعه خواهند داشت و موضوعاتی همچون همبستگی ملی و تقویت سبک زندگی دینی و ارزش‌های اسلامی خانواده در مساجد استان تشریح می‌شود.

وی با بیان این که ششم مهر روز رزمندگان، حماسه‌آفرینان و جهادگران عنوان‌گذاری شده است، گفت: در این روز برنامه‌هایی به مناسبت سالروز حماسه غرورآفرین عملیات ثامن الائمه و بزرگداشت حصر آبادان و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

جانشین فرماندهی سپاه قم عنوان کرد: روز آخر هفته دفاع مقدس روز فرماندهان و پیشکسوتان نام گرفته و مراسماتی به مناسبت سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو و جهانیان و همچنین بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و تقدیر و تجلیل پیشکسوتان جهاد و مقاومت برگزار می‌شود.

سرهنگ بیطرفان در پایان سخنانش گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و اردوی علمی سیاحتی برای رده‌های مختلف بسیج از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است./998/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
میثم صدیقیان
ارسال نظرات