۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۲۰۹۹۳
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر خبر داد؛

برگزاری همایش بین المللی اربعین در مسجد سهله

برگزاری همایش بین المللی اربعین در مسجد سهله
آبفروش گفت: همایش بین‌المللی آغاز پیاده‌روی اربعین به چند زبان مختلف در جوار مسجد سهله برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین از صبح امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا عصر فردا ادامه دارد.

رحیم آبفروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در این مراسم محرم را ماه شور و عشق فوق العاده مردم به اهل بیت(ع) عنوان و تأکید کرد: همچنین حرکت بزرگ اربعین چند سالی است که رونق خوبی پیدا کرده و لازم است که روز به روز گسترش بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به حضور ده‌ها نفر از مدیران مواکب کشورهای دیگر در این همایش عنوان کرد: برخی از مادران و خانواده‌های شهدا در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و برای مدیران هیأت‌ها و مواکب درحال پخت نان محلی هستند و ما امروز با حضور در مسجد مقدس جمکران افتخار داریم که در فضایی مهدوی برنامه خود را برگزار کنیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در ادامه بر لزوم حضور هیأت‌های مذهبی هم‌زمان با شب بیست و یکم مهرماه در مسجد سهله تاکید کرد و گفت: همایش بین‌المللی آغاز پیاده‌روی اربعین به چند زبان مختلف در جوار مسجد سهله برگزار می‌ شود و  مجمع فعالان مهدوی نقش اصلی را در برگزاری این همایش دارد.

وی با بیان این که از حرم مطهر امام علی(ع) تا مسجد سهله نزدیک به دو ساعت پیاده‌روی است، خاطرنشان کرد: اگر هیأت‌ها برای پیاده‌روی برنامه‌ریزی می‌کنند باید به این مسافت توجه داشته باشند.

آبفروش تصریح کرد: حرکت پیاده‌روی اربعین از مسجد سهله و خانه امام زمان(عج) آغاز و به امید خدا به تمدن نوین مهدوی و اسلامی ختم می‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تقسیم مواکب در مرزهای مختلف کشور یادآور شد: امسال که مرز خسروی باز شده است امیدواریم موکب‌های ایرانی خدمات خود را به زائرانی که برای زیارت امام حسین(ع) از مرزهای شلمچه، چزابه، مهران به ویژه خسروی عبور می‌کنند، ارائه دهند.

آبفروش دخالت دولت در مسأله اربعین را نامطلوب عنوان و تأکید کرد: دولتی‌ها اجازه دهند اربعین مردمی بماند اما به سراغ وظایف خود رفته و کارهای خود را به درستی انجام دهند، جبهه فرهنگی انقلاب امیدوار است که دولت به دنبال تسهیل‌گری در اربعین باشد.

وی افزود: از بانک‌ها نیز خواهشمندیم که موکب برپا نکنند چراکه موکب‌دار مردمی به اندازه کافی وجود دارد و اگر این مجموعه‌ها به فکر زائر هستند ارز زائران اربعین را تامین کنند./1330/ج

ارسال نظرات