۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۰۹۹۷
حجت الاسلام ذوالنور در گفت وگو با رسا:

"عدالت طلبی" بدون رعایت اصول و مبانی ثمره ای جز ذبح "عدالت" ندارد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد که شناخت، تسلط و احاطه بر بایدها و نبایدهای جامعه و اساس و مبانی عدالت و مصادیق عدل از الزامات عدالت طلبی است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه حقیقی و والای آرمان عدالت طلبی گفت: کسانی که در چارچوب قوانین و مقررات و مصالح عمومی در راستای عدالت خواهی و عدالت طلبی گام برمی دارند، در راستای قوام جامعه حرکت می کنند.

وی شناخت، تسلط و احاطه بر بایدها و نبایدهای جامعه و اساس و مبانی عدالت و مصادیق عدل را از الزامات عدالت طلبی دانست و اظهار داشت: این شناخت ها سبب می شود تا افراد از چارچوب مصالح مملکت خارج نشده و در راستای وظایفشان حرکت کنند.

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: اگر کسی صرفاً خودش وارد عمل شده و اطلاعاتش نسبت به مبانی، قواعد و حقوق در حدی نیست که بتواند بر پایه حق و عدل مطالبه گری داشته باشد، البته در چتر و سایه عدالت قرار دارد، اما در حقیقت آن را ذبح می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدالت خواهان و عدالت طلبان نباید تحت تأثیر جو و فضای حاکم بر یک موضوع دست به اقدام بزنند، ابراز کرد: شخص عدالت طلب باید تصمیمات جامع داشته و قبل از ورود در یک مسأله، زوایای آن را به درستی مد نظر قرار دهد، سپس با مطلع شدن از قضیه، بدون دخالت دادن حب و بغض های شخصی و صرفاً برای رضای خداوند در راستای عدالت طلبی گام بردارد.

وی ادامه داد: اگر شخص عدالت طلب تحت تأثیر جو قرار گرفته و بدون در نظر گرفتن رضای خداوند، حب و بغض های شخصی را ملاک عمل خود قرار دهد، بدون تردید ظاهری عدالت طلبانه به خود می گیرد، اما در باطن، ضد آن عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه گاهی با عدالت طلبی های غیر متعارف آبروی برخی افراد و یا برخی دستگاه ها از بین می رود و دیگر هم قابل جبران نیست، ابراز داشت: گاهی مشاهده می شود برخی افراد به نام عدالت طلبی، آبرو و حیثیت برخی افراد را ذبح می کنند؛ در حالی که پس از بررسی و دقت در می یابیم حقیقت ماجرا چیز دیگری بوده است.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عدالت طلبی باید در مسیر و چارچوب قانون قرار گیرد، بیان کرد: شخصی که می خواهد عدالت طلبی داشته باشد، باید ابتدا نسبت به اظهار نظرات شخص مورد نظر توجه دقیق داشته باشد، سپس مسأله را با خود او در میان بگذارد، حال اگر آن شخص حاضر به اصلاح رفتار خود نباشد، موضوع را با دستگاه های ذی ربط و اثرگذار در میان بگذارد.

وی اضافه کرد: حال اگر به دستگاه های ذی ربط مراجعه شد و اقدامات لازم از سوی آن دستگاه صورت نگرفت، در این صورت اگر حقیقت موضوع برای شخص عدالت طلب محرز باشد، باید آن را با افکار عمومی در میان بگذارد.

حجت الاسلام ذوالنور با انتقاد از برخی اقدامات ناشایست توسط برخی گروه ها و کانال های اجتماعی در فضای مجازی با نام عدالت طلبی تصریح کرد: گاهی مشاهده می شود که برخی گروه ها و یا کانال های اجتماعی موضوعی را با عنوان عدالت طلبی مطرح کرده و طی آن چهره برخی افراد را تخریب می کنند، بدون این که حتی مسأله را با خود شخص در میان بگذارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدالت طلبی باید با رعایت شئون، تقوا و اشراف بر مبانی و اصول صورت بگیرد، گفت: حیات جامعه مبتنی بر چنین حرکت هایی است، بر این اساس در غیر این صورت در پوشش عدالت طلبی، گناه، دروغ پراکنی و ظلم صورت می گیرد؛ عدالت طلبی بدون رعایت اصول، مبانی و مصالح ثمره ای جز ذبح عدل و عدالت ندارد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات