۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۲۱۰۰۱
دبیر دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب:

فرماندهان فرهنگی کشور در اربعین اهداف امام حسین را محقق می‌ کنند

فرماندهان فرهنگی کشور در اربعین اهداف امام حسین را محقق می‌ کنند
طاهری برگزاری گردهمایی فعالان اربعین را محلی برای بحث و ارائه نظر فرماندهان یگان های فرهنگی کشور دانست و بر لزوم کاری جدی برای اعتلای فرهنگ عاشورا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین از صبح امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا عصر فردا ادامه دارد.

محمدحسین طاهری دبیر گردهمایی با اشاره به استقبال نهادهای مردمی مختلف از این برنامه اظهار داشت: تاکنون بیش از 300 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، مداحان، سخنران و شخصیت‌های سیاسی در برنامه‌های این مجموعه حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان این که تمام اطلاعات و محتوای همایش‌‌های سابق در سایت جامعه ایمانی مشعر بارگذاری شده است، گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی نیز تلاش برای پرداختن به مباحث مورد نیاز مدیران مواکب و کاروان‌ها است تا این افراد خدمات بهتری به زائران ارائه کنند.

دبیر دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این همایش را خالی از تشریفات و هزینه های سنگنین دانست و گفت: ساز و کاری طراحی شده است تا افراد بتوانند در این گردهمایی از ظرفیت اساتید و کارشناسان مرتبط بهره‌مند شوند و همایش جنبه کاربردی و عملی داشته باشد.

وی تأکید کرد: این همایش در واقع گردهمایی شب عملیاتی فرماندهان یگان‌های فرهنگی در سراسر کشور است که قرار است فردا به میدان خدمت به زائران امام حسین(ع) رفته و اهداف اصلی حماسه عاشورا را تحقق ببخشند و گامی در جهت اعتلای فرهنگی حسینی بردارند.

طاهری از «اربعین و تمدن نوین اسلامی» به‌عنوان محور اصلی همایش فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین نام برد و گفت: خوشحال هستیم که یک روز بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدیران مواکب عراقی مبنی بر پرداختن به تمدن نوین اسلامی برگزاری این همایش را دنبال کرده ایم و انشاءالله بتوانیم در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ما باید برای پر بارتر کردن همایش اربعین تلاش کنیم، تصریح کرد: در قالب برنامه «تجربیات مانا» در این گردهمایی قوی‌ترین مجموعه‌های کشور در حوزه مدیریت کاروان و مواکب حضور یافته‌اند تا تجربیات خود را در اختیار هیأتی‌ها قرار بدهند.

دبیر دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از برگزاری 6 کمیسیون تخصصی با محوریت مباحث اربعین یاد کرد و گفت: در این همایش از سخنرانی اساتیدی از جمله حجج‌اسلام والمسلمین میرباقری، پناهیان، و حسینی بهره‌مند خواهیم شد./1330/ج

ارسال نظرات