۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۲۱۰۰۶
مسؤول کمیته فرهنگی مرز خسروی خبرداد؛

ارائه خدمات 12 ساعته به زائران اربعین در مرز خسروی

ارائه خدمات 12 ساعته به زائران اربعین در مرز خسروی
یاوری ضمن اعلام بازگشایی مرز خسروی به مدت 12 ساعت در روز و دعوت از موکب داران از خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در این مرز خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین از صبح امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا عصر فردا ادامه دارد.

سلمان یاوری مسؤول کمیته فرهنگی مرز خسروی در مراسم پیش از ظهر امروز این گردهمایی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای عبور و مرور زائران اظهار داشت: این مرز قدیمی ترین و بزرگترین مرز در خاورمانیه به شمار می‌ رود و به شهرهای اصلی عراق نیز از بقیه مرزها نزدیک تر است.

وی با اشاره به تعطیلی هشت ساله مرز خسروی به دلیل مشکلات و موانع امنیتی ابراز داشت: تا الان نزدیک به  1700 نفر از این مرز به سمت کربلای معلا و نجف اشرف رفته اند هرچند این مرز 24 ساعته نیست و 6 صبح تا 6 عصر باز است.

یاوری ضمن درخواست از مدیران مواکب برای راه اندازی شعبه هایی در این مرز خاطرنشان کرد: مسافت از مرز خسروی به بغداد 180 کیلومتر، تا کاظمین 200 کیلومتر، تا سامرا 260 و تا کربلا300 کیلومتر است در حالی که از مرزهای دیگر مسافت بیشتری نسبت به شهرهای زیارتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که موکب های مرز خسروی کلا دولتی شده است که از جمله آن اوقاف و راه آهن و بانک انصار ولی موکب های مردمی جایی در این مرز ندارند، از این رو از مدیران مواکب می‌ خواهیم شعبه ای از موکب خود را در این مرز برپا کرده و یا موکب داران را دعوت کنند تا در این مرز هم به ارائه خدمات به زائران بپردازند.

مسؤول کمیته فرهنگی مرز خسروی با بیان این که هماهنگی کار از صفر تا صد با این کمیته فرهنگی است، گفت: ما حتی در این مرز هیچ مشکلی برای اسکان زائران نداریم و تا 25 هزار نفر نیز می‌ توانیم برای استراحت مکان در اختیار زائران قرار بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها مسأله ای که وجود خدمت رسانی مادی از جمله تغزیه ای به زائران است که ما با برگزار کنندگان موکب در این مرز هماهنگی های لازم را برای برق و گاز و تلفن و محل برپایی موکب انجام می‌ دهیم./1330/ج

ارسال نظرات