۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۲۱۰۰۷
رییس جامعةالمصطفی:

جلوگیری از اختلافات و نزاع بین مسلمانان، رسالت مهم دانش‌پژوهان المصطفی است

جلوگیری از اختلافات و نزاع بین مسلمانان، رسالت مهم دانش‌پژوهان المصطفی است
حجت الاسلام و المسلمین عباسی گفت: باید با علم‌آموزی، ضمن خنثی‌سازی توطئه‌ها، در ترویج اسلام و روشنگری بشریت ایفای نقش نماییم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباسی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید واحد گرگان، اظهار داشت: حادثه کربلا درس‌ها و عبرت‌هایی برای عالم بشریت داشته است و متعلق به مذهب خاص یا مسلمانان نیست، بلکه به همه بشریت و انسان‌های آزاده تعلق دارد.

وی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تکریم یاد و خاطره شهیدان افزود: در جنگ هشت ساله، انقلاب اسلامی ایران در برابر قدرت‌های استکباری شرق و غرب ایستادگی نمود و پیروز شد.

رئیس جامعةالمصطفی با تبریک آغاز سال تحصیلی به همه دانش‌پژوهان، استادان و کارگزاران جامعةالمصطفی- واحد گرگان، اظهار داشت: تأکید اسلام بر دانش‌اندوزی، نشئت‌گرفته از احادیث و روایات پیامبر مکرم اسلام(ص)، ائمه معصوم(علیهم‌السلام) و بزرگان دین است و پیش‌نیازهای دانش‌اندوزی از دیدگاه دین مبین اسلام، انگیزه الهی و اخلاص است که در سایه این پیش‌نیاز، علم، معنویت و نورانیت پیدا شود.

وی گام بعدی علم‌آموزی را عمل به آموخته‌ها دانست و گفت: اگر این چنین روندی داشته باشید، مصداق عالم دینی خواهید شد.

رئیس جامعةالمصطفی کبر و غرور را از آفت‌های دانش‌اندوزی برشمرد و افزود: مراقبت کنید علم شما همراه با فروتنی باشد و اگر با کبر و غرور همراه شود، تأثیر نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با تأکید بر استفاده بهینه از فرصت علم‌آموزی در جامعةالمصطفی برای دانش‌پژوهان گفت: برای کسب علم و معرفت فرصت مغتنمی در اختیار شماست. این فرصت را ارج بنهید و حداکثر بهره‌برداری را بنمایید تا بتوانید در ترویج اسلام و روشنگری بشریت ایفای نقش کنید و از اختلافات و نزاع بین مسلمانان جلوگیری نمایید. این رسالت مهمی بر دوش شما دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی است و شما باید با علم‌آموزی، ضمن خنثی‌سازی توطئه‌ها، رسالت اصلی خود را به سرمنزل مقصود برسانید.

همچنین «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ تقوی»، رئیس جامعةالمصطفی- واحد گرگان، ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس المصطفی و حاضران، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در مجموعه‌ای خدمت می‌نماییم که روحیه تقریب بر محور عقلانیت و نگاه فرامذهبی و همگرایی اسلامی عینیت یافته و مفتخریم به دنبال تربیت عالمان دینی و اندیشمندان و اسلام‌شناسان نخبه از بین پیروان مذاهب و فِرق اسلامی از نقاط مختلف جهان هستیم.

وی با ذکر این که با حمایت‌های مسئولان المصطفی، شاهد بلوغ جامعةالمصطفی- واحد گرگان در عرصه‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی و تربیتی هستیم، پیشرفت‌های نرم‌افزاری این واحد را در حوزه‌های مختلف ذکر کرد و افزود: همه این دست‌آوردها مدیون زحمات مدیران خدوم گذشته، استادان و کوشش و مجاهدت‌های دانش‌پژوهان عزیز و همکاران خدوم این نمایندگی است.

شایان ذکر است در این مراسم، نمایندگان استادان و دانش‌پژوهان مرد و زن نظرها، پیشنهادها و مشکلات خود را مطرح نمودند./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات