۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۲۱۰۱۳
عضو کمیسیون شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

طلاب متناسب با ذائقه نسل جوان محتوای دینی تولید کنند

طلاب متناسب با ذائقه نسل جوان محتوای دینی تولید کنند
شایسته‌خو با بیان اینکه طلاب متناسب با ذائقه نسل جوان محتوای دینی تهیه کنند، گفت: مجتهدسازی حربه دشمن برای ضربه زدن به حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، شایسته‌خو مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) و عضو کمیسیون شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در جلسه اخلاقی مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) تهران گفت: طلبگی مائده آسمانی است.

وی با بیان اینکه فضا و دنیای طلبگی با تمام فضاهای تعلیم و تربیتی متفاوت است، ادامه داد: طلبگی را باید با گزاره و متغیرات خودش شناخت چرا که طلبگی با دنیای دانشجویی و یا دانش آموزی بسیار متفاوت است.

شایسته‌خو با تاکید بر اینکه در عصور کنونی طلبه واقعی را باید از طلبه دروغین تشخیص داد و شناخت، ابراز کرد: متاسفانه امروز برخی افراد به اسم طلبه داخل حوزه های علمیه نفوذ می کنند و به دورغ خود را طلبه می نامند؛ این افراد مغرضانه و با هدف ضربه زدن به دین این کار را انجام می دهند.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) شوق و انگیزه را از مقدمات طلبگی برشمرد و ادامه داد: طلابی که با شوق و انگیزه وارد حوزه علمیه می شوند و با عزم و اراده قوی علوم دینی را کسب می کنند می توانند در مسیر طلبگی موفق شوند.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال حقیقت هستند با شعار و آرزو نمی توانند به حقایق دست یابند بلکه در مسیر کسب حقیقت زحمت و تلاش لازم است؛ طلبه چنین خصوصیتی دارد به حدی که در سخت ترین شرایط از رسالت طلبگی خود دست بر نمی دارد و مستحکم و استوار مسیر طلبگی را طی می کند.

شایسته‌خو اضافه کرد: از مصادیق بازندگان مسیر طلبگی می توان به کسانی اشاره کرد که با نگاه سرگرمی و یا رسیدن به مواهب دنیایی وارد عرصه طلبگی می شوند.

عضو کمیسیون شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه طلبه باید طلبگی را افتخار بداند، گفت: مهمترین رسالت حوزه های علمیه امام سازی در بستر جامعه اسلامی است امامی که ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی باشد؛ مهمترین وظیفه این امام آن است که در متن جامعه باشد و مردم را انذار کند.

وی با اشاره به اینکه طلاب به خودسازی و تهذیب نفس اهتمام داشته باشند و از اصلاح و هدایت جامعه غفلت نکنند، بیان کرد: طلبه با رفتار و کردارش می تواند جامعه را امر به معروف و نهی از منکر کند؛ رسالت طلبه در امتداد رسالت انبیا و اوصیای الهی است.

شایسته‌خو با بیان اینکه طلبه در عرصه های مختلف علمی و تبلیغی می تواند به عنوان امام جامعه شناخته شود، ابراز کرد: امروز نسل جوان و نوجوان نیازمند آن هستند که معارف دینی و سیره اهل بیت(ع) متناسب با ذائقه آنان به خوراک تبدیل شود تا استفاده کنند؛ این وظیفه طلاب است.

عضو کمیسیون شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: امروز دشمنان صهیونیستی با سرمایه گذاری‌های هنگفت در راستای خدشه دار کردن جایگاه علما و اندیشمندان دینی اقدام به عالم سازی و مجتهدسازی در میان مسلمانان و مسیحیان کردند.

وی با بیان اینکه طلاب باید تلاش کنند در دوران طلبگی علم، تقوا و اخلاق را کسب کنند، خاطرنشان کرد: خودسازی از مهمترین لوازم طلبگی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات