۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۲۱۰۲۶
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اعلام کرد؛

تولید 71 کتاب درسی در دانشگاه قرآن و حدیث طی 15 سال

تولید 71 کتاب درسی در دانشگاه قرآن و حدیث طی 15 سال
مسعودی گفت: ترجمه این آثار به عربی و انگلیسی می‌تواند به توسعه معارف شیعی در سطح منطقه کمک کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، ​رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: در ۱۵ سال اخیر ۷۱ عنوان کتاب درسی تولید کرده‌ایم.
همچنین با حضور حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در دانشگاه آزاد اسلامی قم، از درسنامه‌های علوم قرآن و حدیث رونمایی شد.

مسعودی، کتب درسی و استاد را مهمترین نیاز توسعه و ترویج رشته‌های جدید برشمرد و گفت: در زمینه استاد کمبودی نداشتیم، ولی کتاب مناسب تولید نکردیم. از این رو بخش قرآن به حوزه و دانشگاه و بخش حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث واگذار شد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اینکه در زمینه علوم قرآن و حدیث، محتوایی به صورت بسته‌های منطقی نداشته‌ایم، اضافه کرد: در زمینه علوم قرآن و حدیث نیازمند تدوین سرفصل و عناوین جدید بودیم که عناوین و سرفصل‌ها را وزارت علوم مرتب و ۲۲ عنوان حدیثی و ۲۰ عنوان قرآنی ترتیب داده شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در ۱۵ سال اخیر ۷۱ عنوان کتاب درسی تولید کرده‌ایم؛ ما باید تمامی دروس را در بسته‌های دو واحدی یعنی حدود ۱۸۰ صفحه جا می‌دادیم و این یکی از بزرگترین مشکلات ما در فرایند تدوین بود.

وی بیان کرد: باید کتاب راهنمای تدریس برای این متون تألیف شود و کارگاه‌های هم‌افزایی برای استادان برگزار شود و چاپ دیجیتالی و رنگی هم داشته باشیم.

این مؤلف و پژوهشگر حوزه قرآن و حدیث با بیان این مطلب که تزریق قرآن و حدیث به علوم قرآنی هنوز به‌خوبی انجام نشده است، یادآور شد: ترجمه این آثار به عربی و انگلیسی می‌تواند به توسعه معارف شیعی در سطح منطقه کمک کند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به ویژگی یک کتاب مطلوب تصریح کرد: کتاب درسی باید ضمن ایجاد اشتیاق به تعمیق دانشِ دانشجو هم کمک کند که این کار از طریق پرسش‌های پایان درس صورت می‌گیرد. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
ارسال نظرات