۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۲۱۰۲۹

خاطرات مسؤول حفاظت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری منتشر شد

خاطرات مسؤول حفاظت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری منتشر شد
«خاطرات سردار یوسف فروتن» از تازه‌ترین منشورات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، روانه بازار کتاب شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، خاطرات سردار یوسف فروتن، تازه‌ترین کتاب مرکز اسناد انقلاب اسلامی است که روایتی از امیر سرتیپ یوسف فروتن است.

امیر سرتیپ یوسف فروتن که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با گروه‌های دانشجویی داخل و خارج از کشور ارتباط داشته و در امر مبارزه نیز فعال بوده است، بعد از پیروزی انقلاب در کمیته انقلاب اسلامی به خدمت پرداخت و در سمت‌هایی، چون فرماندهی سپاه پاسداران لرستان، فرماندهی منطقه دو سپاه به مرکزیت اصفهان، ریاست امنیت و حفاظت مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری، ریاست زندان‌ها و … به انجام وظیفه پرداخته است؛ او خاطراتی خواندنی از آن روز‌ها دارد.

خاطرات امیر فروتن در هفت فصل تنظیم شده است؛ فصل اول از تولد راوی تا سفر وی به آلمان را دربرمی‌گیرد؛ فصل دوم شامل دوران اقامت راوی در هامبورگ است که اشتغال در مرکز اسلامی هامبورگ و آشنایی با شهید بهشتی از جمله مباحث مهم طرح شده در این فصل است؛ سومین فصل خاطرات راوی از دوران اوج‌گیری مبارزات و بازگشت امام خمینی به ایران را دربر می‌گیرد؛ فصل چهارم کتاب به فعالیت‌های سردار فروتن پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد؛ خاطراتی از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تهیه آرم برای سپاه و نیز ناگفته‌هایی درباره چگونگی خنثی‌سازی حمله سازمان منافقین به لانه جاسوسی آمریکا و موضع بنی‌صدر در قبال گروگان‌های آمریکایی از جمله مهم‌ترین مباحث فصل چهارم است.

فصل پنجم شامل خاطراتی از دوران فرماندهی سپاه لرستان و اصفهان و ایام مسئولیت حفاظت از آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری می‌شود؛ فصول ششم و هفتم نیز به دوران ریاست راوی بر زندان‌ها و خاطرات او از زمان مسئولیت در سازمان اتکا و وزارت دفاع اختصاص دارد.

خاطرات سردار یوسف فروتن (عضو اولین شورای فرماندهی سپاه پاسداران) تدوین معصومه سماوی، در ۳۸۴ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی مراجعه کنند و یا با شماره ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس حاصل کنند. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات