۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۲۱۰۳۱

نگاهی به کتاب "همسایه سدر و همسفر رود"

نگاهی به کتاب
زمانه و زندگی دکتر محمدرضا سنگری، روایت معلم شاعر و عاشقی است که با سخنرانی ها و کلام بدیع خود در جامعه، دانایی می افشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات شهید کاظمی  کتاب همسایه سدر و همسفر رود(زمانه و زندگی دکتر محمدرضا سنگری) نوشته حسین قرایی را منتشر کرده است.
زمانه و زندگی دکتر محمدرضا سنگری، روایت معلم شاعر و عاشقی است که با سخنرانی ها و کلام بدیع خود در جامعه، دانایی می افشاند. 

کتاب حاضر از 30 جلسه مصاحبه با محمدرضا سنگری تشکیل و از کودکی تا اکنونش با جزئیات در آن روایت شده است؛ روایتی که می تواند بخش مهمی از تاریخ ادبیات معاصر ایران را دربر بگیرد و به کار علاقه مندان و هم چنین دانشجویان زبان و ادبیات فارسی آید. نویسنده کوشیده سؤال ها طوری پرسیده شود تا خاطرات در بستر تاریخ روایت شوند و به دنیای شیرین تاریخ شفاهی ورود کنیم.
برشی از کتاب
شب و روز آرام نداشتیم. شب‌ها برای عملیات به جبهه می‌رفتیم و روز برمی‌گشتیم.
شهرهای اطراف در تاریکی مطلق فرو می‌رفت و مردم آواره شده‌بودند، زیرزمین‌ها پناهگاه شده بود.
هوا رو به سردی می‌رفت و نیروهای جوان شهر بسیج شده‌بودند.
جنگ برکتی بود تا جریان‌های ضدانقلاب را در خود دفن کند؛ چون حس ملیت بیدار می‌شد.
کسانی که از درون ضربه می‌زدند، به گونه‌ای هم دستان صدام معرفی می‌شدند.
گروه‌های چپ به تدریج ساقط شدند و شأن و اعتبار نسبی شان را از دست دادند. شهر دایم زیر بمباران بود و گاهی بیش از ۴۰ یا ۵۰ گلوله توپ به شهر اصابت می‌کرد؛ نقطه به نقطه ویران می‌شد، تعداد شهدا بسیار زیاد بود، مردم واقعا ایستادند. به گمانم هیچ نامی شایسته‌تر از پایتخت مقاومت ایران، برای دزفول نیست.

انتشارات شهید کاظمی  کتاب همسایه سدر و همسفر رود(زمانه و زندگی دکتر محمدرضا سنگری) را در 432 صفحه و قیمت ۲۵۰۰۰ تومان منمتشر کرده است./925/ ن 603/ش

ارسال نظرات