۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۲۱۰۳۲
آیت الله صدیقی:

برخی روحانی نماهای مدعی روشنفکری مأمور فساد در جامعه هستند

برخی روحانی نماهای مدعی روشنفکری مأمور فساد در جامعه هستند
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر حرکت طلاب در مسیر درست طلبگی گفت: برخی روحانی نماهای مدعی روشنفکری مأمور فساد در جامعه هستند و در برابر احکام شرع ایستادگی می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در مراسم افتتاح مدرسه فهقی امیرالمؤمنین(ع) قم به تبیین اهمیت توجه به اخلاق و زی طلبگی پرداخت و گفت: مدارس علمیه بیوت حجة الله است و طلاب در خانه حضرت ولی‌عصر(عج) مستقر هستند.

وی با بیان اینکه طلاب باید در مسیر درست طلبگی حرکت کنند، گفت: روحانیانی که بعد از مدتی تحصیل ادعای روشنفکری می‌کنند؛ در دنیا و آخرت بدبخت هستند و در برابر احکام شرع ایستادگی و تحلیل ساختگی می‌کنند، این‌ها مأموران شیطان و منشأ فساد در حوزه و عالم هستند.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: امام جعفر صادق(ع) در پاسخ به این سؤال که چرا سلمان فارسی جایگاه ویژه‌ای در میان اهل‌بیت(ع) دارند؛ فرمودند که سلمان از روی هوای نفس تصمیم نگرفتند و امر مولای خویش را بر خواسته خود ترجیح می‌داد؛ از این رو  طلاب باید این مسأله را  اساس و محور طلبگی خویش  قرار دهند و فرمان خدا و امر امام زمان(عج) را در اجرا کنند.

آیت الله صدیقی بیان کرد: گاهی انتظار داریم که مردم به ما احترام کنند اما باید وظیفه خود بدانیم که طلاب را مورد تکریم و احترام قرار دهیم و عاشق لباس روحانیت و عمامه باشیم، نباید تنها انتظار داشته باشیم که دیگران به این دستگاه مقدس احترام کنند و خودمان بی توجه باشیم.

وی با اشاره به پیشینه مبارزاتی روحانیت در برابر دستگاه ظلم، بیان کرد: دستگاه روحانیت قرن‌ها در برابر دشمنان خونخوار و سلاطین جائر و بد ذات مثل رضاخان ایستادگی و مبارزه کرده است؛ بنابراین طلاب امروز نیز ادامه دهنده راه علمای گذشته باشند.

آیت الله صدیقی مدارس علمیه را قدمگاه حضرت ولی‌عصر(عج) دانست و گفت: طلاب این دغدغه را داشته باشند که آیا وظیفه طلبگی را به درستی عمل کرده‌اند یا عامل نفوذی در این دستگاه هستند و به سمت و سوی سکولارها و قدرتمندان گرایش دارند.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: نباید سراغ کاخ نشینان و مرفهان بی درد برویم، امام راحل فرموده‌اند یک تار مو زاغه‌نشینیان را با کاخ‌نشینیان عوض نمی‌کنم؛ زیرا هر زمانی مشکلی در کشور به وجود آمده همین پابرهنگان جامعه نظام را یاری کرده‌اند بنابراین ما طلبه‌ها همواره باید یاری رسان مردم و این قشر باشیم.

وی با بیان اینکه در زی طلبگی تنها علم داشتن کافی نیست بلکه باید بصیرت نیز داشته باشیم، گفت: عالمی داریم شاید از نظر اصطلاحات در درجه اجتهاد باشد اما یک قطره از فهم محسن حججی در وجود او نیست و اسلام را دین منزوی و سیاست را از دیانت جدا می‌داند، این افراد خلاف قرآن و سیره و اهل‌بیت(ع) حرکت می‌کنند و بر این عقیده هستند که دین توانایی اداره بشر و جامعه را ندارند.

آیت الله صدیقی در پایان سخنانش بیان کرد: دشمنان هر روحانی که با نظام و ولایت همراه باشد را آخوند حکومتی می دانند و آن را نقض روحانیت مطرح می کنند آیا این فکر شیطانی نیست؟/998/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
میثم صدیقیان
ارسال نظرات