۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۱۰۳۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

ایستادگی در برابر دشمن ما را به اهل‌بیت نزدیک می‌کند

ایستادگی در برابر دشمن ما را به اهل‌بیت نزدیک می‌کند
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به رونق ظلم‌ستیزی در جهان، گفت: ایستادگی در برابر دشمن و زیر بار ستم نرفتن ویژگی‌ای است که ما را به اهل‌بیت(ع) نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع فرماندهان نیروهای مسلح استان اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جهان برای مردان حق و انسان‌های صالح خلق شده است نه برای افرادی که جنایتکار هستند و باور کنیم که «و العاقبة للمتقین» این است که علاوه بر عاقبت در آخرت، عاقبت در دنیا برای مؤمنان است. 

وی با اشاره به مراحل سیر تکاملی زندگی انسان‌ها افزود: عقل انسان‌ها در حال رشد است و هر چه قدر انسان رشد عقلی داشته باشد زیر بار ظلم نمی‌رود و به همین دلیل عاقبت برای متقین است؛و رهبر انقلاب اسلامی فرمودند عاشورا امسال رونق بیشتری داشت چراکه مردم جهان نمی‌خواهند زیر بار ظلم بروند، بشر هر سال رشد عقلی پیدا می‌کند و سال‌به‌سال، شاهد رونق بیشتر عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) هستیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی می‌گفتند انسان‌های عقب افتاده به دنبال دین می‌روند اما امروز می‌بینیم که این تهمت و انگ از بین رفته است، مردم ایران اسلامی با الگو گیری از قیام سیدالشهدا(علیه‌السلام) در مقابل ظالم ایستادند و حرکت حسینی انجام گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز بگوییم حسینی هستیم، حق داریم، چراکه در برابر دشمن ایستادیم، زیر بار ستم نرفتن و ایستادگی در برابر دشمن، ویژگی‌ای است که ما را به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نزدیک می‌کند، ان شاء الله این حرکت ادامه می‌یابد چراکه عاقبت برای متقین است. 

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: مؤمنان واقعی کسانی هستند که ایمان لفظی و قلبی داشته باشند و با جان و مال خود مجاهده می‌کنند و این افراد راستگو و مؤمنان واقعی هستند، خوشبختانه جمعی از مردم و همه نیروهای مسلح این‌گونه هستند.  

برپایی یادواره سردار شهید آقابابایی

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه) در ابتدای این دیدار با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس که توسط ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اجرا می‌شود، اظهار داشت: رژه نیروهای مسلح روز یکشنبه 31 شهریور در مقابل گلستان شهدا برگزار و پس از آن نمایشگاه هفته دفاع مقدس در مجموعه باغ غدیر افتتاح می‌شود. 

سردار مجتبی فدا افزود: برگزاری رزمایش شبانه و شبیه‌سازی عملیات کربلای 5 در شهرستان‌های نجف‌آباد، شاهین‌شهر و مبارکه، برپایی 40 سنگر به عنوان 40 نقطه فرهنگی تبلیغی توسط رده‌های مختلف بسیج در شهر اصفهان، اجرای طرح «مسجد سنگر است» در پایگاه‌های مقاومت بسیج، برپایی 200 یادواره شهید، اجرای طرح «مهر کریمانه» با هدف توزیع نوشت‌افزار برای دانش آموزان بی‌بضاعت و محروم با کمک کسبه و اصناف، برگزاری گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس، اعزام سخنرانان به مدارس و اجرای مسابقات ورزشی ویژه نیروهای مسلح از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود. 

وی گفت: سرکشی از آسایشگاه جانبازان، سرکشی از 1500 خانواده شهید، حضور گروه‌های جهادی توسط نیروهای مسلح در مناطق کم برخوردار شهر اصفهان و نیز در شهر پلدختر به منظور تعمیر و بهره‌برداری 200 واحد آسیب‌دیده در این شهر، آغاز اجرای پروژه بیابان زدایی 3300 هکتاری و کاشت 40 هزار اصل نهال و بهره‌برداری از 450 طرح اقتصاد مقاومتی در سراسر استان از دیگر برنامه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس انجام می‌شود. 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه) تصریح کرد: یادواره سردار شهید حاج اکبر آقا بابایی با حضور سردار فدوی پنج‌شنبه 28 شهریور در هرند و یادواره شهید محمدعلی گنجی زاده با حضور سرلشکر ایزدی برگزار می‌شود. 

 وی با اشاره به رونمایی از کتب دفاع مقدس عنوان کرد: کتاب «امام‌حسینی‌ها» درباره 14 فرمانده شهید، کتاب «دارالشهدا» با موضوع نقش استان اصفهان در دفاع مقدس، کتاب «خط شیر تا دارخوین» با موضوع زمان بندی و نحوه شکل گیری لشکر امام حسین(علیه‌السلام) تا عملیات ثامن‌الائمه از جمله کتاب‌هایی است که توسط لشکر مقدس امام حسین(علیه‌السلام) با موضوع تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی و عملکرد استان اصفهان رونمایی می‌شود، همچنین 15 عنوان کتاب توسط ارتش منطقه اصفهان رونمایی می‌شود.

سردار فدا درباره رویدادهای منطقه گفت: عربستان و هم‌پیمانانش در مقابله با جبهه مقاومت کم آورده است و این ایستادگی‌های از سوی ملت‌های آزادیخواه، نشئت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

سردار استکی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند نیروهای مسلح همواره باید تهدیدات را نزدیک گوش خود بدانند و آمادگی لازم را داشته باشند، پیرو این دستور، این نیروها با تمرینات مستمرآمادگی و توان رزم را در مقابله با تهدیدات دشمن دارد.

در پایان این دیدار نماز وحدت فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان اصفهان به امامت آیت الله طباطبائی نژاد اقامه شد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات