۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۲۱۰۴۱

سال تحصیلی جدید مدرسه فقهی امیرالمؤمنین آغاز شد

سال تحصیلی جدید مدرسه فقهی امیرالمؤمنین آغاز شد
آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) با حضور آیت الله صدیقی و حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تولیت مدرسه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) با حضور  آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین فرحانی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اساتید و طلاب و فضلای این مدرسه در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام احمد فرحانی، مدیر  مدرسه فقهی امیرالمؤمنین به ارائه گزارشی از علمکرد این مدرسه  پرداخت و گفت: مدرسه امیرالمومنین با بهره گیری فکری و اندیشه‌های نورانی امام خمینی و رهبر انقلاب، در  سال گذشته فعالیت های علمی خود را  آغاز کرده و امسال نیز سال دوم فعالیت های خویش را ادامه می‌هد.

 وی با بیان اینکه مدرسه  فقهی امیرالمؤمنین(ع) بر اساس تفکرات نورانی و انسان  امام راحل  شکل گرفته است، گفت: رغبت طلاب برای حضور و تحصیل در این مدرسه بی نظیر  بوده است و امسال 350 نفر از طلاب  در این مدرسه مشغول  به تحصیل هستند که  150 نفر در  مقطع خارج و مابقی در مقطع  سطح مشغول به تحصیل خواهند شد.

حجت الاسلام فرحانی با بیان اینکه در این مدرسه برنامه ویژه‌ای با عنوان «سند فقه الخمینی» برای مجموعه‌های مرتبط علمی در نظر گرفته است، گفت: در این راستا و برای دستیابی اهداف آن برنامه های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی، تهذیبی و فرهنگی و  همکاری با مراکز دانشگاهی برنامه ریزی شده است.

مدیر مدسه علمیه امیرالمؤمنین بیان کرد: امسال قدم به قدم به منویات امامین انقلاب در خصوص طلبه جوان، مومن پای کار  در جهت سیاسی فکری محتوایی و گرایشی نزدیک تر خواهیم شد.

آیین آغاز به سال تحصیلی مدرسه فقهی امیرالمؤمنین برگزار شد

مدارس علمیه قدمگاه حضرت ولی‌عصر

 در ادامه این مراسم آیت الله صدیقی به تبیین اخلاق و زی طلبگی پرداخت و گفت: همیشه روحانیان انتظار دارند که مردم را مورد تکریم و احترام قرار دهند؛ در حالی باید خودمان وظیفه خود بدانیم که طلاب را مورد تکریم قرار دهیم و عاشق لباس روحانیت و عمامه باشیم و نباید خودمان بدین مسأله بی‌توجهی کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیشینه مبارزاتی روحانیت در برابر دستگاه ظلم، بیان کرد: دستگاه روحانیت قرن‌ها در برابر دشمنان خونخوار و سلاطین جائر و بد ذات مثل رضاخان ایستادگی و مبارزه کرده است؛ بنابراین طلاب امروز نیز ادامه دهنده راه علمای گذشته باشند.

 آیت الله صدیقی مدارس علمیه را قدمگاه حضرت ولی‌عصر(عج) توصیف کرد و گفت: طلاب این دغدغه را داشته باشند که آیا وظیفه طلبگی را به درستی عمل کرده‌اند یا عامل نفوذی در این دستگاه هستند و به سمت و سوی سکولارها و قدرتمندان را گرایش پیدا کرده‌اند./998/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
میثم صدیقیان
ارسال نظرات