۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۲۱۰۴۶
فعال عراقی:

وحدت و همدلی ملت ایران و عراق در اربعین مشهود است

وحدت و همدلی ملت ایران و عراق در اربعین مشهود است
حجت الاسلام ابوخمسین اربعین و امام حسین(ع) را مایه تعمیق ملل و اقوام مختلف دانست و تأکید کرد که وحدت و همدلی ملت ایران و عراق در اربعین مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین از صبح روز پنجشنبه در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا عصر فردا ادامه دارد.

حجت‌الاسلام هاشم ابوخمسین مجاهد عراقی، فعال عرصه اربعین و عضوهیئت علمی دانشگاه جهانی آل البیت(ع) در نشست تعمیق روابط ایران و عراق که عصر امروز در شبستان کربلا برگزار شد، امام حسین(ع) را موجب همدلی و وحدت دو ملت ایران و عراق دانست و گفت: از جهت حب و مکان و زمان و همین طور از جهت فرهنگ امام حسین(ع) همه ملل را متحد می‌ کند.

وی تصریح کرد: عشق و فرهنگ امام حسین(ع) به عنوان نمادهای فرهنگی مشترک دو ملت است، یک لباس، یک سفر زمانی و مکانی و رسم و رسومات موجب ایجاد فرهنگ مشترکی شده است بنابراین ما از سمت تعمیق روابط به سمت اتحاد رفته ایم.

حجت الاسلام ابوخمسین با بیان این که امام حسین(ع) موجب می‌ شود تا دشمن مشترک خود را بشناسیم، گفت: برخی از مردم عراق فکر می‌ کنند آمریکا برای عراق دوست است یا فلان کشور اسلامی یا غیر اسلامی با ما رفیق است ولی وقتی اربعین آمد متوجه شدند کشورهایی که ظاهر دوستانه دارند هرگز ما را نمی خواهند و با پول و پرچم فلان کشور ما را کشتند.

وی تصریح کرد: از جهت آماده سازی دل ها نیز امام حسین(ع) و اربعین نیز موجب اتحاد هستند هرچند ما یک تاریخچه هشت ساله تلخ با شما داشتیم ولی می‌ بینیم در این مورد چگونه دل های این دو ملت به هم نزدیک شده و تعصبات عشیره ای و جاهلی را کنار گذاشته اند.

این فعال عرصه اربعین با اشاره به یکی از رسومات برخی عشیره های عراق مبنی بر کشتن افرادی که توسط قبیله دیگر کشته شده اند، تأکید کرد: در این اربعین من خودم دیدم که عشیره ای که فرزند او را کشته بودند به قبیله قاتل گفت اگر چند نفر زائر ایرانی برای ما بیاورید که از آنها پذیرایی کنیم از خون فرزندمان می‌ گذریم.

این مجاهد عراقی با تأکید بر این که اولین کسی که از تعمیق و اتحاد ایران و عراق می‌ ترسد اسرائیل است، بیان داشت: آنها همیشه این را مدنظر دارند که نکند ما با شما هماهنگ و متحد شویم به همین جهت تلاش می‌ کنند که بین ما و ملت ایران دشمنی باشد و در صدد تفرقه بین دو ملت هستند.

حجت الاسلام ابوخمسین عنوان کرد: دشمنان به تدریج تلاش کردند تا بین مردم عراق و ایران و همچنین با مرجعیت دو کشور تفرقه افکنی کنند که هرگز موفق نشدند و بعد از آن تمرکز کردند که به دلیل مسائل مختلف ایرانی ها را به مراسم اربعین راه ندهند.

وی راه اندازی همایش، تألیف کتب و مقالات و جذب خادمان اربعین از سوی ایران را امری مهم و البته لازم برشمرد و گفت: دیدیم امروز مسؤولان و از جمله رهبر معظم انقلاب از مردم و دولت عراق تشکر کردند که شما نمی دانید این کار چه تأثیر بسزایی دارد./1330/ج

ارسال نظرات