۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۲۱۰۵۲
بختیاری:

توانمندسازی در دستور کار کمیته امداد است | حضور مردم مشکلات را حل می کند

توانمندسازی در دستور کار کمیته امداد است | حضور مردم مشکلات را حل می کند
رییس کمیته امداد با بیان این که توانمندسازی مددجویان در دستور کار قرار دارد، گفت: تا پایان سال گذشته ۷۰۰ هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در دیدار مراجع تقلید با اشاره به اقدامات کمیته امداد در زمان ریاست پرویز فتاح گفت: خوشبختانه این اقدامات سرمایه اجتماعی خوبی داشت و مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) اعتماد دارند.

وی افزود: کمک ها به کمیته امداد نشانگر این است که مردم و علما اعتماد خوبی به کمیته امداد دارند که سرمایه ای برای ما محسوب می شود، مقید هستیم که کمک های مردم در مسیر خود خرج شود، بحمدالله خیرین در استان قم فعالیت خوبی دارند و در مقایسه با 5 ماهه اول سال 97 کمک های خیرین بیشتر شده است.

بختیاری با بیان این که مردم برای کمک به نیازمندان پای کار هستند، اظهار داشت: ما مسؤولیت مضاعف داریم که در خدمت محرومان باشیم، خوشبختانه در استان قم اقدامت خوبی صورت گرفته که برخی از آن ها برای کشور الگو شده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ در قم این بود که 5 هزار و 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد قم هستند و سرپرست 75 درصد این خانواده ها زن هستند، کار بزرگ کمیته امداد استان قم این بود که مجموعه ای از اداره امداد را صددرصد به بانوان اختصاص دادند و از بانوان طلبه و امدادگر استفاده شده است.

رییس کمیته امداد با بیان این که کمیته امداد یک نهاد انقلابی است و باید انقلابی بماند، ابراز داشت: انقلابی بودن کمیته امداد به معنای اسلامی عمل کردن کامل است، ما از الگوی استان قم در سایر استان ها هم استفاده خواهیم کرد و در آینده نزدیک در همه استان ها انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: بحث دیگری که مورد تأکید کمیته امداد قرار دارد توانمندسازی مددجویان است، تا پایان سال گذشته 700 هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد با حمایت های کمیته خارج شدند و در هر سال بیش از 2 هزار میلیارد تومان به نفع بیت المال شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دو مسأله توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت تکریم باید در صدر برنامه ها باشد، رؤسای سابق کمیته امداد هم خدمات فراوانی داشتند و با استفاده از تجربیات آن ها به این نتیجه رسیدیم که اشتغال، توانمندسازی و فعالیت های فرهنگی و نشر معارف اسلامی ارکان توانمندسازی خانواده ها هستند.

وی اضافه کرد: اگر معارف اصلی نشر داده شود کم کاری ها از بین می رود، خوشبختانه در قم از طلبه های خوب و فاضلی استفاده می شود تا ترویج دهنده مددکاری اسلامی باشند و این نوع مددکاری الگویی برای کشور است، در صدد هستیم با همکاری پژوهشگاه های حوزه علمیه جزوه مددکاری اسلامی را نهایی کنیم تا شاهد اجرای آن در سراسر کشور باشیم.

رییس کمیته امداد با اشاره به صندوق قرض الحسنه این کمیته گفت: این صندوق صددرصد قرض الحسنه است و حتی یک ریال کارمزد ندارد، در 5 ماهه نخست امسال 750 میلیارد تومان به 130 هزار نیازمند تسهیلات داده شده و کارمزد گرفته نمی شود، خوشبختانه این کار موفق بوده و مردم اعتماد دارند و با وجود این که سودی نمی دهیم سپرده های خود را در این صندوق قرار می دهند.

وی افزود: می خواهیم ثابت کنیم اگر احکام نورانی اسلامی در حوزه بانکداری پیاده شود می توانیم با فرمول زیبای قرض الحسنه مشکلات مردم را حل کنیم؛ باید کارها را به مردم واگذار کنیم چرا که هر جا مردم وارد کار شدند موفق بوده ایم، امروز مراکز نیکوکاری مسجد محور است تا با مسؤولیت امام جماعت نیازمندان واقعی شناسایی شده و مشکلات آن ها برطرف شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات