۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۲۱۰۵۴
در نشست فعالان اربعین مطرح شد؛

طرح موکب سیار اربعین شیوه ای آسان و جذاب برای موکب داری

طرح موکب سیار اربعین شیوه ای آسان و جذاب برای موکب داری
حجت الاسلام مرادی در تبیین طرح موکب سیار گفت: این طرح به زائران کمک می‌کند که در عین بهره مندی از پیاده روی عظیم اربعین بتوانند در ثواب خدمت به زائران دیگر نیز شریک شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین از صبح روز پنجشنبه 28 شهریور ماه در مسجد مقدس جمکران آغاز شده و تا عصر جمعه ادامه دارد.

حجت الاسلام حسن مرادی مبلغ جهادی، فعال اربعین و مبدع طرح «موکب های سیار اربعین» در این مراسم با اشاره به اهداف این طرح یادآور شد:یکی از هدف های این طرح پیوند زدن مخاطبین با اهل بیت(ع) به خصوص حضرت سید الشهداء(ع)، خدمت به زوار ابی عبدالله(ع) و فراگیر شدن نهضت خدمت رسانی در اربعین است.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان این که کادر مورد نیاز برای این طرح 15نفر به بالا است، در مورد ضرورت طرح خاطرنشان کرد: بسیاری از گروه ها و هیأت های مذهبی هستند که برای شرکت در راهپیمائی عظیم اربعین به عراق می روند، از طرفی بسیاری از این عزیزان تمایل دارند که در امر خدمت رسانی به زوار ابی عبدالله(ع) مشارکت داشته باشند ولی علاقه زیادی به پیاده روی دارند و تمایل به بهره مندی از این فیض عظیم را نیز دارند.

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: در طرح موکب سیار تمامی کاروان های پیاده می توانند بخشی از وقت خود را به موکب داری و خدمت رسانی به زوار ابی عبدالله(ع) اختصاص دهند و این گونه از اجر و ثواب خدمت بهره مند گردند و خدمت به زوار تبدیل به گفتمان عمومی شرکت کنندگان در راه پیمائی اربعین بشود.

وی در بیان خلاصه ای از نحوه اجرای این طرح عنوان کرد: خدام از صبح تا ساعت 14پیاده روی می کننند و در ساعت 14برای استراحت به یکی از موکب ها می روند و همان جا از موکب های اطراف اجازه گرفته می شود و موکب خود را راه می اندازند، بنر موکب سیار زده می شود و تعدادی حصیر برای ماساژ دادن زوار پهن می گردد، چند نفر سربند سر بچه ها می بندند، به کودکان بیسکوئیت داده می شود، چند نفر زباله جمع می‌کنند و با دستگاه هم صوت مداحی ایرانی پخش می شود.

مبدع طرح «موکب های سیار اربعین» حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، خدمت در موکب ها و  انجام فعالیت های محیط زیستی را بخشی از برکات این طرح دانست و گفت: توزیع برچسب زیبای حرم امام رضا(ع)، توزیع نبات تبرکی حرم امام رضا(ع) بین موکب داران و تشکر از آن ها، اکودستی به همراه یک فلش مداحی های انقلابی که در هنگام فعالیت موکب پخش شود نیز به این برنامه رونق می دهد.

وی اضافه کرد: زدن عطر به عابران، دود کردن اسفند، ختم صلوات در مسیر و ذکر گرفتن در حین حرکت نیز به جذابیت عمل کمک می‌کند و بهتر است که همه خدام لباس یک دست بپوشند تا نمای بهتری داشته باشد.

حجت الاسلام مرادی در پایان خاطرنشان ساخت: این طرح با استفاده از تجربیات طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران در اربعین سال 1397نوشته شده است، و علاقه مندان  در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09127513139تماس بگیرند./1330/ج

ارسال نظرات