۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۱۰۵۶
حجت الاسلام تراشیون:

تفکر انحطاطی فمینیسم نهاد خانواده را تضعیف می‌کند + فیلم

تفکر انحطاطی فمینیسم نهاد خانواده را تضعیف می‌کند + فیلم
کارشناس مسائل تربیتی گفت: تفکر انحطاطی فمینیسم نهاد خانواده را تضعیف تا نهاد‌های جایگزین را ایجاد کنند، درحالی است که هیچکس نمی‌تواند جایگاه مادر را درخانواده داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون پنجشنبه شنبه شب در مراسم عزاداری هیات رزمندگان اسلام که درسالن ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، گفت: هدف از خلقت بندگی خدا است و بندگی خدا درگرو تربیت دینی است.

وی افزود: تربیت دینی نیاز به مجموعه‌ای از نرم افزار‌ها و سخت افزار‌هایی دارد که یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در تربیت محیط است و مهمترین عامل محیطی والدین و خانواده هستند.

به گفته وی به دلیل اهمیت و جایگاه خانواده شیطان و شیاطین و اذناب آن‌ها چشم به خانواده دوخته و از همه جهت خانواده را مورد هجمه و آسیب و تهاجم خود قرارداده اند.

حجت الاسلام تراشیون به لزوم نگرش دینی در خانواده تأکید کرد و ادامه داد: نگرش دینی سبب تقویت بنیان‌های خانواده خواهد شد، چرا که خانواده به اندازه‌ای مقدس است که حتی اگر یکی از زوجین برخی از ناهنجاری‌های رفتاری را هم داشته باشد صبر بر آن انسان را به رشد و کمال خواهد رسانید.

کارشناس مسائل تربیتی درادامه با اشاره به اینکه یک خانواده در نظام تربیتی اسلام برای اینکه خانواده تراز باشد باید ازیک الگویی تبعیت کند، افزود: برای داشتن آرامش و دوستی و محبت در یک خانواده دینی مرد باید در جایگاه مرد و زن در جایگاه زن قرار داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اسلام با مرد سالاری و زن سالاری موافق نیست ابراز داشت: اسلام در حوزه خانواده حتی با شایسته سالاری موافق نیست و مرد در کانون خانواده باید در جایگاه تعریف شده خود و زن نیز در جایگاه خود قرار داشته باشد.

حجت الاسلام تراشیون گفت: امروز یک نظام فکری منحط و انحرافی با عنوان «فمینیسم» به دنبال نابودی نظام خانواده است و برای رسیدن به این هدف برخی تفکرات را به جامعه القا می‌کند که این تفکرات برای نظام خانواده سم مهلک است.

وی از تفکر فمینیسم به عنوان یکی از این تفکرات انحطاطی آسیب رسان نام برد و اظهار داشت: در تفکر فمینیسم زن باید مرد باشد و زن حق برابر با مرد را دارد.

به گفته وی در اسلام عدالت جنسیتی وجود دارد، اما برابری جنسیتی که تفکر بسته کومونیستی است وجود ندارد و اسلام آن را قبول ندارد.

کارشناس مسائل تربیتی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید بزرگترین ظلمی که دنیای غرب به زن روا داشته است، این است که از زن خواسته شد مانند مرد باشد تا آسیب‌های فراوانی را برای زن به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: با خارج شدن از محیط خانواده برای کار در بیرون از خانه به نظام خانواده و نسل آسیب جدی وارد شد و خانه را از خانواده بودن خارج و تبدیل به خوابگاه کرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه امروز برخی این تفکر غلط که «در خانه ماندن برابر با بدبختی» است را بین بانوان القاء می‌کنند، یادآور شد: برخی هنوز مرحله اول و دوم فمینیسم یعنی حق مساوی و اعتراض را در کشور ترویج می‌کنند و این همان مسیری است که دنیای غرب بیش از ۱۱۰ سال رفته است و در سال‌های اخیر که فمینیسم در غرب به دوره افول خود نزدیک شده تلاش می‌کنند تا بار دیگر زن را به جایگاه حقیقی خود در خانواده برگردانند.

به گفته وی امروز تفکر انحطاطی فمینیسم نهاد خانواده را تضعیف می‌کنند تا نهاد‌های جایگزین را ایجاد کنند و این درحالی است که هیچکس نمی‌تواند جایگاه مادر را در خانواده داشته باشد.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه در تفکر فمینیسم برای زن در جامعه نیازسازی می‌کند، گفت: امروز یکی از بزرگترین آرزو‌های زن در غرب فرزندآوری بدون دغدغه است و آرزوی زن‌های غربی داشتن ۳ تا ۴ فرزند است، اما به دلیل درهم تنیدگی تفکر انحطاطی و منحرف فمینیسم در جوامع غربی امکان پذیر نیست.

وی خانه داری و بچه داری را یکی از آرزو‌ها و آمال زن‌های غربی دانست و ابراز داشت: امروز یک زندگی ویژه و یا همان زندگی لاکچری در غرب، زندگی است که هزینه خانواده را مرد تأمین کند تا زن بتواند خانه داری و بچه داری کند.

به گفته وی، امروز جریان فمینیسم آسیب‌هایی را از جمله توقف نسل در اروپا را به همراه داشته و شرایط به گونه است که اگر فرزندی در خانواده‌ای متولد شود، خانواده به خاطر داشتن فرزند به خودش افتخار می‌کند./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کانالی با نام ژ=== (اسمی کردی) اقدام به ترویج فمینیسم در فضای مجازی (تلگرام و اینستاگرام) می‌نماید. منابع مالی فعالیت این کانال، از طریق فروشگاه تولید عروسک‌های بی‌حجاب و همچنین تبلیغات تلگرامی، تامین می‌شود.

این کانال در تاریخ ۱۶ شهریور ۹۸ در یک پست خنده‌دار، تمام فعالیت‌های روزمره و طبیعی زنان (مثل درس خواندن یا داشتن حساب بانکی و...) را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزیِ فمینیست‌ها دانسته است!

همچنین در پست‌های دیگری، نوشته‌های ف. === (فمینیست) را بازنشر می‌کند و زنان را به جنگیدن برای رسیدن به پیروزی تحریک کرده است و از دختر آبی (موضوع عملیات روانی و کذب) به عنوان جنگجو برای حق زنان یاد کرده است!

با توجه به تبلیغ و بازنشر مکرر مطالب کانال فرناز ===، به احتمال زیاد، ادمین کانال ژوان، خود فرناز سیفی باشد.

لازم است تا نهادهای قانونی و امنیتی، با شناسایی ادمین مذکور، از ادامه ترویج فمینیسم و تحریک زنان توسط او پیشگیری نمایند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
فمینیسم منافع زنان را تأمین نمی‌کند بلکه منافع شرکت‌های سرمایه‌داری را به جهت برده داری جنسی زنان تامین می کند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
نکته ای از ارمغان اقتصادی فمینیسم برای زنان
امنیت اقتصادی زنان در دو رویکرد اسلامی و فمینیستی

فمینیست‌ها برای آنکه بتوانند زنان را برای اشتغال تمام وقت خارج از خانه ترغیب نمایند، باید هر گونه عاملی که موجب می‌شود زنان به خاطر آن از این امر صرف نظر کنند را برطرف کنند. از مهم‌ترین این عوامل مادر شدن و نگه‌داری و پرورش فرزندان است که به صورت طبیعی زن را ترغیب می‌کند بیشتر در خانه بماند...

موضوع امنیت اقتصادی زنان از اصلی‌ترین موضوعات تأثیرگذار بر جنبه‌های مختلف زندگی زنان است و مکاتب فکری مختلف الهی و غیرالهی به موضع‌گیری در رابطه با آن پرداخته‌اند. این تحقیق که در نشست راهبردی زنان و خانواده در سال ۱۳۹۰ در محضر مقام معظم رهبری ارائه شده، در قالب چند مقاله تکمیلی، به مطالعه تطبیقی دو رویکرد مکتب فکری اسلام و فمینیسم در رابطه با بُعد اقتصادی زندگی زنان پرداخته است و با بیان علل کارآمدی رویکرد اسلام و علل نا کارآمدی رویکرد فمینیسم، تنها راه تأمین امنیت اقتصادی زنان در ایران را بهره‌گیری از نظام فکری اسلامی معرفی می‌کند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
فمینیسم به عنوان یک مکتب فکری بشری، که ریشه در بنیان‌های فکری و فلسفی عصر روشنگری دارد، مبتنی بر اصول متعددی چون اومانیسم، سکولاریسم، نسبیت‌گرایی اخلاقی، فردگرایی، لیبرالیسم و برابری است.
با وجود اثرگذاری هر یک از این اصول بر نظام راهکارهای برآمده از مکتب فمینیسم، لیکن دو اصل «فردگرایی» و اصل «برابری و تساوی مطلق زن و مرد» به معنای رد هر گونه تفاوت تکوینی میان زن و مرد، در کنار هدف غایی این مکتب مبنی بر «کسب برابری مطلق میان زن و مرد»، روح کلی حاکم بر مکتب فکری فمینیسم را شکل خواهند داد.
1
0
مرتضی یزدی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
فمینیست‌ها نگاه بسیار نامهربانانه‌ای نسبت به زنان (خانه‌دار) دارند. از نظر آنان، زنان یا تولید‌کننده هستند یا طفیلی! آیا اگر شما یک خانه‌دار و در حال پرورش نسل آینده هستید، خود را انگل به حساب می‌آورید؟ قربانی چطور؟ فمینیست‌ها فکر می‌کنند که شما چنین هستید.
2
0
س ملکی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
شبهه
روزی که به دخترت یاد دادی تا ازدواج نکرده تنها سفر نره، تنها زندگی نکنه، اون لباسی که دوست داره نپوشه، اونجوری که دوست داره نخنده، اون حرفی که تو دلشه نزنه، و...
همون روز به دخترت یاد دادی که جنس درجه ی دو باشه! چون دختره!!
همون روز اونو به این باور رسوندی که برای زندگی کردن به یک انسانی از جنس مخالفش نیاز داره تا خوشبخت باشه، ...
همون روز پر پرواز دخترت رو شکستی و اون رو آماده کردی که برای یک عمر با باور درجه دو بودن زندگی کنه!
و امروز به سختی میشه اینجور خانم ها رو به باور برابری رسوند و قانون برابری رو بهشون آموزش داد...
در عادلانه ترین جامعه کماکان در باور جنس درجه ی دو بودنشون به زندگی ادامه میدن!
هنوز به مرد به چشم یک نردبان نگاه میکنند تا به آرزوهای دست نیافتنیشون برسند... و من هنوز نمی دونم چطور می شه به این دسته از خانم ها تفاوت بین عشق و نردبان رو توضیح داد!
چطور میشه اعتماد بنفس به یغما رفته شون رو دوباره بازسازی کرد و چطور میشه ازشون یک انسان سالم و مستقل ساخت...
به امید روزی که هیچ پدر مادری به دخترانشون چنین خیانتی نکنند...

پاسخ:

اول: محتوای این پیام برگرفته از گرایشات فمینیستی است که اصرار دارد تفاوت بین زن و مرد را نادیده گرفته و با حربه «مساوات» بی رحمانه ترین زخم را بر پیکرِ همان زن و البته خانواده (با محوریت زن) وارد کند.

دوم: این شبهه به زنان القا می کند : اگر می خواهی جنس درجه 2 نباشی تنها یک گزینه پیش رو داری « آزادِ آزاد (بی قید) باش». بدون توجه به نیازها و عواطف زن بودنت . گویی نویسنده این پیام هیچ اعتقادی به وجود تفاوت بین زن و مرد ندارد.

سوم: منظور از جنس درجه 2 چیست؟ هرگاه زن نقش ابزاری برای مرد داشته باشد؛ جنس درجه 2 محسوب می شود.
سوال اینست: ایا در جوامعی که این ایده ها و تفکرات فمینیستی پیاده شده، زنان دیگر جنس درجه 2 نیستند؟

چهارم: در غرب (خاستگاه فمینیسم) چه می گذرد؟
1- به بهانه آزادی و با استفاده ابزاری از جنسیت زن در حال ظلم ورزیدن به نحو جدید به زنان است. (1)
2- ایا خشونت و تجاوز (همان درجه 2 بودن زن) در این جوامع علیه زنان کمتر شده ؟ ابدا
طبق منابع بین المللی، از هر سه زن در اروپا یک زن توسط مردان مورد حمله فیزیکی و جنسی قرار میگیرند و کشورهای غربی (امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و... در صدر 10 کشوری هستند که بالاترین آمار تجاوز به زنان را دارند. (2)
«آمریکا» مقام نخست بارداری نوجوانان دختر را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. (4)

پنجم: اسلام زن را جنس دومی نمی داند (5) زیرا:
زن، موجودی مستقل است و در وجود و هویت حقیقی‌اش، مانند مرد، مختصات انسانی دارد. (سوره روم/21) او نیز خلیفه‌ خداست. مرد و زن کامل کننده یکدیگرند (نه اینکه یکی برای دیگری باشد). اسلام با ارائه‌ این دیدگاه، با ابزاری شدن کالبد زن، به شدت مقابله می‌کند و هر جا که بخواهد با نگاه ابزاری، به زن تعدی شود، جلویش را می‌گیرد؛ در هر حیطه‌ای که باشد، چه در خانواده، چه در نظام اجتماعی و چه در نظام بین‌المللی. اسلام می خواهد زن، به عنوان یک انسان به اجتماع رفت و آمد کند، نه به عنوان یک زن و تامین کننده نیاز جنسی مردانی غیر از همسرش.

هیچ کس نمیتواند به یک زن بگوید، بدون هیچ قیدی وارد اجتماع شو، و به مرد، بگوید وقتی او را بی قید دیدی، مقید باش!!!
بی قیدی، بی قیدی می آورد. و کنترل، کنترل.
به همین دلیل، دستور قرآن به تقید هردوست. ابتدا به مرد: حفاظت از چشم و فروج. و سپس به زن: حفاظت از چشم و فروج و نیز حجاب. هر دو باید مقید باشند. (سوره نور/30-31)
2
0
کیان استواری
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
مرحبا مطلب خوب و مفیدی بود