۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۲۱۰۵۷
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

حضور بانوان در ورزشگاه دغدغه اصلی برخی مسؤولان شده است

حضور بانوان در ورزشگاه دغدغه اصلی برخی مسؤولان شده است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز فوتبال به اندازه‌ای مهم‌تر از هر کار مهم دیگر در کشور شده است که عدم حضور بانوان در ورزشگاه تبدیل به دغدغه اصلی برخی مسؤولان شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل پنجشنبه شنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در مسجد عربی برگزار شد، در ادامه بحث دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع)، گفت: امام سجاد در یکی از فراز‌های این دعا از خدا می‌خواهد یکی از اعمال باطل او را اصلاح کند.

وی افزود: این دعای عجیبی از امام سجاد (ع) که هم برای قبول شدن اعمال خوب خود دعا می‌کند و هم دعا می‌کند تا اعمال باطل او را نیز اصلاح کند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: در روایات آمده است، اگر انسان به دنبال کار دنیا و گناه و فساد باشد و نسبت به عبادت بی توجه باشد و از زیر بار مسؤولیت‌های دینی فرار کند خدا او را غرق در دنیا خواهد کرد و از یاد خدا دور خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان وظایف دینی و رسالت خود را به هنگام انجام ندهد گرفتار امورات دنیا خواهد شد افزود: اگر انسان خودش را وقف عبادت خدا کند، اگر مشکلی هم سد راه او باشد خداوند آن را برطرف خواهد کرد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند می‌فرماید، اگر انسان خودش را از کار‌های دنیا فارغ کند و به عبادت خدا توجه داشته باشد خداوند نیز او را بی نیاز خواهد کرد و کار‌های مهم انسان را انجام خواهد داد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه، امام سجاد (ع) از خداوند می‌خواهد او را به طرف کار‌هایی سوق دهد که برای انجام آن خلق شده است، گفت: خداوند انسان را خلق کرده است تا او را عبادت کند و به مردم خدمت کند نه اینکه به دنبال دنیا و مال و ثروت دنیا باشد و از خدا غافل شود.

وی افزود: آن‌هایی که عمر خود را صرف کار‌های بیهوده می‌کنند به خودشان ظلم کرده اند، از این رو انسان مومن هرکاری که انجام می‌دهد با نیت خوب و به دنبال کسب کمالات انسانی است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان در ادامه با انتقاد از مهم شدن بیش از حد متعارف موضوع فوتبال در کشور، عنوان کرد: امروز موضوع فوتبال به اندازه‌ای مهم شده است که شکست یک تیم فوتبال سبب اشک و گریه طرفداران آن است و یا ساعت‌ها روی موضوع فوتبال بحث و گفتگو می‌شود و وقت خود را بیهوده هزینه می‌کنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز فوتبال به اندازه‌ای مهم‌تر از هرکار مهم در کشور شده است که عدم حضور بانوان در ورزشگاه تبدیل به دغدغه برخی مسؤولان شده است.

به گفته وی امروز پیروزی در فوتبال سبب شادی غیر متعارف و حرکات موزون دختر و پسر در خیابان‌ها و ایجاد ترافیک و راه بندان و مشکلات حاشیه شده است.

دبیرجامعه روحانیت کاشان تأکید کرد: اگر مراقبت نشود کار‌های لغو و بیهوده‌ای از این دست به اندازه‌ای مهم و داغ خواهد شد که از مسائل مهم کشور نیز مهمتر خواهد بود و این درحالی است که روایات تأکید بر این دارند تا موضوعات فرعی تبدیل به موضوعات اصلی و موضوعات اصلی تبدیل به موضوعات فرعی نشود.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه امروز یک موضوغ لغو و باطل تبدیل به یک موضوغ اصلی شده است، گفت: موضوع فوتبال در برخی از خانواده‌ها به اندازه‌ای مهم‌تر از موضوعات دیگر است که کار به طلاق کشیده می‌شود و یا هنگام خواستگاری سوال از رنگ پیراهن تیم‌ها به عنوان مهمترین سؤال مطرح می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
این فتنه بزرگی است که جامعه را دچار آن کرده اند و استعمار پیر صحنه گردان آن هست
1
0