۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۲۱۰۶۵
دبیر ستاد اربعین بنیاد خاتم الانبیاء خبرداد؛

آمادگی مسجد جمکران برای خدمت رسانی به ۳۰۰ هزار زائر غیرایرانی اربعین

آمادگی مسجد جمکران برای خدمت رسانی به ۳۰۰ هزار زائر غیرایرانی اربعین
جهانشاهی با اشاره به خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزهای ورودی و خروجی و همچنین مرکز ایران از آمادگی مسجد جمکران برای خدمت رسانی به 300 هزار زائر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

علی جهانشاهی دبیر ستاد اربعین بنیاد خاتم الانبیاء در این گردهمایی با بیان این که یکی از فعالیت های این ستاد تشکیل مجامع استانی و بهره گیری از کمک های مردمی است، اظهار داشت: پای کار آوردن پشتیبانی های مردمی در استان ها به وجود آمده و این حرکت حضور مردم برای حل مشکلات زیرساختی باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به این که در قرارگاه استانی مطالبه از مسؤولان نیز دنبال می‌ شود، گفت: همچنین سوگواره های اربعینی همراه با ارائه آثار هنری و رسانه ای برگزار می‌ شود و مشارکت مردمی در تولید آثار دنبال می‌ شود البته فعالیت های دیگری هم هست.

دبیر ستاد اربعین بنیاد خاتم الانبیاء تأکید کرد: از نظر جغرافیایی در استان های ورودی، مرکزی و خروجی فعالیت داریم، از جمله در مرزهای ورودی کشور از جمله میرجاوه، آستارا و پیله سوار هستند که در این ایام فعال می‌ شوند و همینطور استان های میانی برای خدمت رسانی آماده هستند.

وی اضافه کرد: شهر مقدس قم آماده خدمت رسانی به زوار غیر ایرانی است که از ایران برای ورود به عراق عبور می‌ کنند، به ویژه در جمکران برای خدمت رسانی به 300 هزار نفر برنامه ریزی شده است.

جهانشاهی عنوان کرد: مسأله مهم امسال در مهران و مرز خسروی است که با توجه به نیاز گسترده ای که در ایران وجود دارد عزیزان خدمات خود را بیشتر به ایران سوق بدهند چون ظرفیتی که در مرزها وجود دارد پاسخگوی نیاز زائران در مرزها نیست و در عراق نیز همکاری های خود را با عراقی ها بیشتر کنید.

وی با تأکید بر این که میزبانی نباید از ملت عراق گرفته شود، ابراز داشت: ما نیز این آمادگی را داریم تا شما را مجموعه های عراقی که نیازمند کمک هستند متصل کنیم تا برادران عراقی نیز گمان نکنند که ما می‌ خواهیم جای آنها را بگیریم.

دبیر ستاد اربعین بنیاد خاتم الانبیاء اضافه کرد: امسال با برداشته شدن ویزا حجم بیشتری از زائران را شاهد خواهیم بود که غالب افراد به صورت فردی می‌ روند ولی اگر اعزام های کاروانی بیشتر شود برنامه ریزی های فرهنگی و امنیتی نیز راحت تر خواهد بود که امیدواریم این بخش نیز تقویت شود.

وی بیان داشت: پیشنهاد دیگر ما مسأله آگاه سازی مردم است، افزایش حضور در اربعین مهم است ولی توجیه مردم مغفول مانده است، اگر زائر با فرهنگ عراقی ها آشنا نباشد و مسائل بهداشتی و ارتباطی و حمل و نقل و امنیتی را توجیه نباشد مشکلات زیادی به بار می‌ آورد از این رو تقاضا داریم مثل برنامه حج برای این سفر نیز جلسات توجیهی برگزار کنند.

جهانشاهی با اشاره به این که حجم زیادی از افراد به زیارت مشرف نمی شوند، بیان داشت: در استان ها باید به فکر طراحی مدلی برای نقش آفرینی خیل عظیمی از مردمی که به اربعین نمی روند باشیم که از جمله آنها طراحی پویش نائب الزیاره است یعنی فردی که نمی خواهد برود و توان مالی دارد، هزینه رفت و آمد یک زائر را که مشکل مالی دارد را تأمین کند.

وی افزود: پرتالی در حال آماده سازی است تا تجربیات خود را بارگذاری کنید از این رو این پرتال نیز هفته آینده رونمایی می‌ شود که شما می‌ تواند صحفه خود را ایجاد کرده و مطالب را بارگذاری کنید./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات