۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۲۱۰۶۸
آیت الله میرباقری:

اربعین جلوه روشن کرامت انسانی و الهی است + فیلم

اربعین جلوه روشن کرامت انسانی و الهی است + فیلم
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که راهپیمایی اربعین مقدمه تمدن نوین اسلامی است، گفت: شما اوج کرامت انسانی و الهی را در این سفر مشاهده می‌ کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری در این نشست با بیان این که در تمدن اسلامی جامعه ای بر محور امام شکل می‌ گیرد، عنوان کرد: در جامعه مؤمنین، ائمه اطهار(ع) ارکان بلاد هستند همانطور که در زیارت جامعه کبیره این موضوع اشاره شده است.

وی بیان داشت: در قرآن در سوره بقره می‌ خوانیم که حضرت ابراهیم بعد از امتحان های سنگین و طبق روایات وقتی از ایشان میثاق با اهل بیت(ع) گرفته شد، به عنوان امام معرفی شد که ظاهرش امام شدن برای یک امت تاریخی است چون محور کار او در قرآن اقامه صلاة عنوان شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هر امامی به امت، بلد و بیت امن احتیاج دارد، گفت: به همین جهت در قرآن کریم می‌ خوانیم که حضرت ابراهیم(ع) از خداوند تقاضای بیت و بلد امن و امت کرده است، بنابراین امت سازی بدون اقامه بیت و بلد و ائمه ای که مردم را هدایت کنند امکان ندارد.

وی افزود: داستان امام حسین(ع) نیز شبیه حضرت ابراهیم(ع) است که خود ایشان همچون یک وادی امنی بود که وقتی اصحاب امام حسین(ع) گرد ایشان را گرفتند هرگز خسارت ندیدند و خطری آنها را تهدید نکرد هرچند جسم آنها پاره پاره شد.

آیت الله میرباقری ولایت امام را امنیت ساز دانست و گفت: امتی که حول امام جمع می‌ شوند از ناحیه این امت هیچ خطری دیگری را تهدید نمی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جلوه گیری کرامت در سفر اربعین اشاره و تأکید کرد: شما در سفر اربعین با همه وجود سختی های که دارد پا می‌ گذارید و هرسال می‌ روید چون رابطه ای مملو از کرامت است، چراکه جامعه ای که حول امام شکل می‌ گیرد جامعه کریمان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در این رابطه صد در صد امنیت وجود دارد و احساس هیچ مخاطره ای نمی کنید و دلیل آن نیست جز این که این سفر ظهور کرامت امام است در حالی که مبنای جوامع غربی سوداگری یعنی جذب منفعت حداکثری است که در چنین جامعه ای احساس امنیت محال است.

وی با تأکید بر این که اگر نفس انسان حاکم شود جامعه از امنیت خارج می‌ شود، تصریح کرد: به همین جهت است که دیده اید در طول تاریخ جوامعی با بمب های اتمی چندین هزار نفر را از بین برده اند چون نفس خود را بر محور شیطان حاکم کرده اند.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: یکی از صفات شیعیان در روایات بذل و بخشش در راه ولایت اهل بیت(ع) است، شما نمود ویژه این مسأله را در اربعین می‌ بینید که چگونه برادران عزیز عراقی ما در راه اهل بیت(ع) بذل و بخشش می‌ کنند و این نیست جز محبت و ولایت امام حسین(ع) و این که قلوبشان متمایل به امام است./1330/ج

تعداد بازدید : 8
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
صفحه آزمایشی بسیار خوب است ولی چندین عیب دارد 1 صفحه اقتصادی وبوس ندارد 2 درج امیل و دیگر موضوعات دست پاگیر وحوصله کاربران را میبرد درنتیجه تعداد از کاربران کاسته میشو
0
0