۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۰۸۷
امام جمعه اهواز:

شهردار تهران و حذف کنندگان نام شهدا از خیابان‌ها فورا عذرخواهی کنند

شهردار تهران و حذف کنندگان نام شهدا از خیابان‌ها فورا عذرخواهی کنند
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اقدام شهرداری تهران در حذف نام شهدا از خیابان ها، خواستار عذرخواهی فوری وی و همه عاملان چنین اقدامی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، با بیان اینکه حمله یمنی‌ها به دو پالایشگاه عربستان سعودی به یک رسوایی بزرگ برای غربی‌ها و آمریکایی‌ها تبدیل شد، عنوان داشت: دستپاچگی متوجه مجموعه نظام سلطه شد، غرب تلاش برای جلوگیری از تکرار چنین فاجعه مشابهی را در دستور کار قرار داد، رسوایی بزرگ که نشان داد برای غرب تنها ارزش نفت عربستان مهم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بمباران همه جانبه یمن و سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر پول‌های سعودی اظهار داشت: در این مدت شاید از سنگ صدایی برخاست، اما در کشور‌های مدعی حقوق بشر و حتی حقوق حیوانات نه تنهایی صدایی برنخاست بلکه با برافروختن چنین جنگی، کارخانه‌های خود را به راه انداختند.

امام جمعه اهواز با بیان بمباران بیش از ۴ سال یمنی‌ها بیان داشت: شکست ائتلاف غربی و عربی از یمنی‌ها کم نظیر است؛ از این رو چاره را در متهم کردن ایران دیدند حال آنکه سخنگوی یمنی‌ها به صراحت می‌گوید ما عملیات را انجام دادیم، اما از آنجا که آمریکا و عربستان در برابر کشور دست خالی که آبرو و حیثیت شان را بر باد داده شکست خوردند بناچار اتهامات را متوجه ایران کردند و شکست از یمن را اسباب سرشکستگی، خفت و خواری می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد حمله به تأسیسات نفتی سعودی‌ها را عطسه‌ای از اجزای پازل محور مقاومت برشمرد و گفت: اگر آمریکا و عربستان روزی مرتکب اشتباهی در قبال ایران شوند، ملت ما به فرمان رهبری، ریاضی باقی نخواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه در ۶ سال گذشته در دو نقطه با دو فرمول متفاوت با دشمنان و نظام سلطه مواجه شدیم، افزود: مدل اول برجام و آن هم با اهداف اقتصادی بود، مدل دوم اسقاط پهپاد فوق مدرن آمریکایی به همت نیرو‌های مسلح، مواجهه سید حسن نصرالله با نتانیاهو و مقابله انصارالله یمن با آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان داشت: در این مدت وضع اقتصادی بهتر شده یا وضع امنیتی ما؟ در نتیجه تبعیت از فرامین رهبرانقلاب ما پیروز میدان شدیم، عزت و جمهوری عزت در سایه استقامت حاصل می‌شود، عاشقان مذاکره بدانند که ملت ایران فرمول مذاکره را به زباله دان تاریخ انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اضافه کرد: راه به دست آوردن عزت در مسائل اقتصادی در سایه تقویت اقتصاد مقاومتی حاصل می‌شود، بهبود وضعیت اقتصادی به دست مردم به ویژه جوانان حاصل خواهد شد، سعودی ها، اماراتی‌ها و صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که اصلی‌ترین قربانیان حمله منطقه‌ای و نقطه‌ای احتمالی آمریکا به ایران خواهند بود.

وی با تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز، خواستار عذرخواهی شهرداری تهران از تغییر نام خیابان‌ها و کوچه‌های مزین به شهدا شد و گفت: در هر جا چنین اقدامی صورت می‌گیرد باید عذرخواهی شود، مقاومت و عزت امروزی ما نتیجه ۸ سال دفاع مقدس و خون شهیدان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: به مردم باید خدمت و نه خیانت کرد، حذف نام شهدا، خیانتی بزرگ به ایران اسلامی است؛ از این رو هر کسی که به این عمل دست زده فورا باید عذرخواهی کند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: ما خوزستانی‌ها از قلب کربلای ایران به تبع رهبری اعلام می‌کنیم مذاکره در هر سطح و نقطه‌ای از جهان چه آشکارا و چه مخفیانه ممنوع است./۹۴۵۶/پ202/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حاتم شرفی
ارسال نظرات