۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۲۱۰۹۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولان حتی در راهرو‌های سازمان ملل با جرثومه‌های فساد رو به رو نشوند

مسؤولان حتی در راهرو‌های سازمان ملل با جرثومه‌های فساد رو به رو نشوند
استاد حوزه با بیان این که امروز تنبلی مسؤولان گناه کبیره است، گفت: رییس جمهور و هیأت همراه حتی در راهروهای سازمان ملل نباید با جرثومه های فساد رو به رو شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس موسسه روایت سیره شهدا امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: صدام متجاوز به پشتیبانی اربابان خونخوارش به ایران اسلامی حمله کرد، امام فرمود جنگ ما با صدام جنگ ایران و عراق نبود بلکه جنگ ایمان و کفر بود.

وی افزود: ملت مظلوم عراق با ایران سر جنگ نداشتند و امروز اتحاد دو ملت بزرگ ایران و عراق در پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) و بزرگترین نمایش عشق و ایثار در اربعین نشان می دهد که دو ملت عاشق اهل بیت(ع) هستند و مشکلی ندارند اما صدام ملعون دو ملت را در مقابل هم قرار داد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در دفاع مقدس تنها بودیم اما با تکیه بر وعده و نصرت الهی بر دشمنان پیروز شدیم، اظهار داشت: به تعبیر رهبر انقلاب پیروز کسی نیست که زنده بماند بلکه به کسی پیروز گفته می شود که به اهدافش برسد.

وی ادامه داد: در حادثه کربلا امام حسین(ع) به شهادت رسیدند اما همه اذعان دارند حضرت به اهداف خود رسیدند و پیروز شدند اما یزید به هیچکدام از اهداف خود دست پیدا نکرد چرا که می خواست نام اهل بیت(ع) و اسلام را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که نظام اسلامی ایران و نهضت بیداری اسلامی در منطقه نشانگر پیروزی امام حسین(ع) در کربلا است، ابراز داشت: هر روز بر طرفداران مکتب حسینی افزوده می شود و این نشانه پیروزی حضرت است؛ ما هم در دفاع مقدس با وجود تنهایی چون با خدا بودیم پیروز شدیم.

وی عنوان کرد: عزت و امنیت نظام اسلامی و الهام گیری از انقلاب نشان می دهد که انقلاب در دفاع مقدس پیروز شده است، دشمنان اسلام همواره شکست خورده بوده و خواهند بود؛ هیچکس شک نکند که آمریکا و آل سعود و دشمنان دیگر هم شکست می خورند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: در همه جنگ های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر دشمن پیروز خواهیم بود، پیروزی وقتی حاصل می شود که همراه اسلام و ولایت باشیم؛ اگر قاعده را رعایت نکنیم در هر زمانی باشیم پیروزی حاصل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از رموز پیروزی مجاهدت است،  خدا وعده داده که هر کس مجاهدت خالصانه کند ولو این که عده کمی باشند خدا آن ها را هدایت می کند، اگر مسؤولان مجاهدت کنند خداوند آن ها را در جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هدایت خواهد کرد اما اگر تنبلی و عافیت طلبی داشته باشند فایده ای ندارند چرا که مجاهدت با تنبلی، اشرافی گری، خوشگذرانی و ساعت 10 سرکار رفتن و ساعت 2 به استخر رفتن سازگار نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مجاهدت این است که همه برای نظام اسلامی صبح تا شب تلاش و خدمت کنند، گفت: امروز تنبلی از ناحیه همه به ویژه مسؤولان گناه کبیره است، باید ذائقه مردم اصلاح شود و بدانند که روز برای کار کردن است نه خوابیدن.

وی افزود: امروز مجلس و مدیر کم کار و تنبل نمی خواهیم، البته نمایندگان زحمت می کشند اما هنوز به مجلس مطلوب نظام اسلامی نرسیده ایم، قوه مجریه بی حال نمی خواهیم چرا که دولت باید دائما کار کند، البته این مسائل مربوط به مردم است چرا که مردم قوه مجریه و مقننه را انتخاب می کنند و باید به نیروهای جوان، مجاهد و خستگی ناپذیر رأی بدهند نه این که فریب شعار افراد را بخورند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که حتی تفریحات در نظام اسلامی باید جهادی باشد، اظهار داشت: بزن و برقص تفریح نبوده و در شأن نظام اسلامی نیست، اگر مسؤولان می خواهند تفریح کنند باید به مناطق محروم بروند، تفریح مسؤول در جمهوری اسلامی کیش و کانادا رفتن نیست، تفریح مسؤول کار و خدمت به مردم است.

وی دومین رمز پیروزی بر دشمن را مقاومت دانست و ادامه داد: تا مقاومت نکنیم عزیز و بزرگ نمی شویم، در برابر مانع تراشی دشمن باید مقاومت کرد، مقطه مقابل مقاومت تسلیم است که جامعه را ذلیل می کنند، مسؤولانی که دنبال مذاکره با آمریکا هستند و تصور می کنند با تسلیم در برابر آن مشکلات حل می شود بدانند اگر مشکل صدام، قذافی و آل سعود از این طریق حل شد مشکل ما نیز حل خواهد شد.

 استاد حوزه علمیه قم  ابراز داشت: چرا برخی فکر می کنند که مشکلات با تسلیم در برابر دشمن حل می شود؟ حضرت زیب(س) و امام سجاد(ع) مقاومت کردند تا توانستند کاخ یزید را زیر و رو کنند، اگر امروز مردم مقاومت کرده و به جای استفاده از اجناس خارجی، کالای ایرانی استفاده کنند و قناعت داشته باشند پیروزی حاصل می شود.

وی عنوان کرد: حزب الله لبنان و مقاومت یمن با دست خالی مقاومت کردند اما امروز یمنی ها صادرات نفت عربستان را متزلزل کرده اند، اگر مقاومت کنیم آمریکای ابرقدرت ذلیل می شود، اگر امروز مقاومت اقتصادی و سیاسی داشته باشیم مشکلات خواهد شد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: رییس جمهور و وزیر خارجه درصدد رفتن به سازمان ملل هستند و باید در آنجا مواضع نظام اسلامی را فریاد بزنند اما باید مقاومت کنند و با جرثومه های فساد حتی در راهروهای سازمان ملل نباید رو به رو شوند، اگر ترامپ و وزیر خارجه آمریکا جلو آمدند نباید کوتاه آمد چرا که چهره شیطان لایق نگاه کردن نبوده و دست شیطان لایق فشردن نیست، حتی سخنان شیطان لایق شنیدن نیست و رییس جمهور و هیأت همراه در زمان سخنرانی ترامپ از سازمان ملل خارج شوند.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید باور کنند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اگر آمریکا و اروپا از طرف مسؤولان پالس مثبت بگیرند گستاخ تر پیش می روند؛ سومین رمز پیروزی فرهنگ استقامت است یعنی باید تا آخرین نفس و آخرین نفر در صحنه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که رمز چهارم پیروزی فرهنگ مراقبت است، گفت: باید از حدود الهی محافظت کنیم و بدانیم که بی بند و باری، حرام خواری، حقوق نجومی و تبعیض در جمهوری اسلامی شایسته نیست.

وی افزود: در نظام اسلامی آقازادگی معنا ندارد و هرکس خطا کرده باید مجازات شده و هرکس خدمت کرده باید تشویق شود، اگر این 4 فرهنگ در جامعه وجود داشته باشد خداوند متعال مدد می رساند و چنین جامعه ای را پیروز می کند؛ هرچه در نظام اسلامی داریم به دلیل سایه ولایت است و باید تابع ولایت باشیم،هرجا مشکل داریم ناشی از عمل نکردن به حرف ولایت است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات