۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۶۲۱۰۹۴

پاسخ کوبنده امام جمعه نجف به جنگ طلبی آمریکا و عربستان

پاسخ کوبنده امام جمعه نجف به جنگ طلبی آمریکا و عربستان
امام جمعه نجف اشرف به ادعای آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای آغاز جنگ علیه ایران و عراق واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به حضور موکب داران اربعین حسینی در همایش آستان مقدس رضوی گفت: اکرام موکب داران حسینی اربعین یکی از اقدامات بسیار مناسب است. خدمت آنان به زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) موجب افتخار در جهان شده است.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به دیدار موکب داران اربعین حسینی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ولی امر مسلمین حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در دیدار با موکب داران حسینی عراقی فرمودند که ما به مردم عراق به سبب خدمت، کرامت و اخلاقشان افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: زیارت اربعین حسینی را موجب الفت میان مردم عراق و ایران شده است و هر گونه فتنه ای به برکت امام حسین (علیه السلام) از میان آنان از بین رفته است.

حجت الاسلام قبانچی تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به جمهوری اسلامی ایران طی 48 ساعت آینده را یک سخن بی اساس و احمقانه توصیف کرد و گفت: آنان به شدت از مرگ می ترسند و اولین کسانی هستند که از هر گونه جنگی فرار می کنند.

وی ادامه داد: دولت عربستان پس از حمله حوثی ها به تاسیسات نفتی آرامکو، عراق و ایران را متهم کردند و به مقر حشد الشعبی عراق واقع در منطقه آلبوکمال یورش بردند. این اقدامات تحریک آمیز عربستان علیه عراق با هدف ایجاد فتنه و جنگ صورت گرفته است ولی ما از مرگ نمی هراسیم و به آمریکا و اسرائیل می گویم که ما فرزندان علی بن ابی طالب (علیه السلام) هستیم که هیچ جنگ و مرگی ما را نمی ترساند.

امام جمعه نجف تصریح کرد: ما مواضع دولت عراق مبنی بر عدم حضور در ائتلاف امریکا و اسرائیل را تایید و هر گونه سلطه آمریکا بر جهان را محکوم می کنیم.

وی عنوان کرد: عبور از قوانین کشور و قوانین شرعی موجب بروز مشکلات مختلف می شود بنابراین از دولت عراق می خواهیم که با توزیع اراضی به حل مشکلات مسکن در این کشور بپردازند زیرا این موضوع یکی از مسائل فوری در عراق محسوب می شود.

ارسال نظرات