۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۱۰۰

امام جمعه بیروت خواستار توقف جنگ یمن شد

امام جمعه بیروت خواستار توقف جنگ یمن شد
امام جمعه بیروت تصریح کرد که جنگ یمن باید هر چه سریعتر پایان یابد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه منطقه حاره حریک بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین برگزار شد، به پرونده مزدوران رژیم اشغالگر صهیونیستی در لبنان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از فعالیت های «عامر الفاخوری» از مزدوران اسرائیل و عدم خضوع و خشوع در برابر فشارهای داخلی و خارجی و طائفه ای و ممانعت از هر گونه تجاوز کشور اعم از دریایی و زمینی از مسائل حایز اهمیت است که مسؤولان باید به آن توجه وافری داشته باشند.

وی با اشاره به حمله پهپادهای حوثی های یمنی به تاسیسات نفتی عربستان اظهار داشت: هر گونه جنگی موجب نابودی تر و خشک می شود و خسارت های زیان باری به مردم و اقتصاد کشورها وارد می کند بنابراین هر چه سریعتر باید جنگ در یمن پیش از آنکه وضعیت خطرناک تر شود، پایان یابد.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: کشورهای منطقه باید پرونده گفت و گوهای مستقیم را باز کنند تا با حل اختلافات موجود بتوانند به تفاهم و توافق برسند. فتنه گران درپی ایجاد اختلافات مذهبی هستند.

گفتنی است که پس از اینکه عامر الفاخوری فرمانده بازداشتگاه الخیام و معروف به «قصاب الخیام» در زمان اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در دادگاه نظامی بیروت حاضر شد، قاضی تحقیقات نظامی لبنان حکم جلب وی را صادر کرد.

موعد جدید بازجویی از الفاخوری پس از تکمیل درخواست تیم وکلای آمریکایی وی مبنی بر بازجویی مجدد توسط انجمن وکلای لبنان مشخص خواهد شد.

الفاخوری که فرمانده بازداشتگاه الخیام بود که اسرائیل آن را در زمان اشغال جنوب لبنان ساخته بود، پس از اینکه حکم‌های جلب صادره درباره وی حذف شدند، از طریق فرودگاه بین‌المللی بیروت از آمریکا وارد لبنان شد.

بازگشت الفاخوری خشم مردمی را برانگیخت و موجب شد دستگاه‌های امنیتی و قضایی لبنان برای شناسایی شیوه ورود او به کشور از طریق فرودگاه بیروت آن هم بدون بازداشت وی وارد عمل شوند، به ویژه اینکه او به اتهام تعامل با دشمن صهیونیستی و ارتکاب جنایت‌هایی علیه بازداشتی‌ها و اسرایی که در داخل بازداشتگاه الخیام آنها را شکنجه می‌کرد، توسط دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار دارد.

ارسال نظرات