۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۲۱۱۰۴
امام جمعه تبریز: 

حملات انصارالله یمن پاسخ کوچکی به ۵ سال تجاوز عربستان است

حملات انصارالله یمن پاسخ کوچکی به ۵ سال تجاوز عربستان است
امام جمعه تبریز گفت: دو پالایشگاه در شهرهای شرقی عربستان توسط پهپادهای انصارالله یمن ساقط شد که پاسخ مناسبی به حملات پنج ساله عربستان و محاصره این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله خامنه‌ای هر گونه در این جلسه به طرفداران مذاکره دوباره با آمریکا تاکید کردند که هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: چنان که مقام معظم رهبری فرمودند؛ علاج مشکلات در دست مردم است و نباید به بیگانه و دولت‌های دیگر امید بست و به نشست برخاست با دیگران اتکاء کرد و وابسته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: دولت آمریکا گاهی  مذاکره بدون شرط و یا بعضا مذاکره با دوازده شرط را مطرح می‌کنند که یا ناشی از سیاست آشفته آنها و یا ترفندی برای سردرگم کردن دولت ایران است.

وی با بیان این که دولت ایران هیچگاه سردرگم نمی‌شود، تصریح کرد: راهمان روشن است و می‌دانیم چه اهدافی داریم، اگر آنان زمانی از عمل خود توبه کرده و حرف خود را پس بگیرند و دوباره و به معاهده برجام بازگردند، ایران آنان را هم مانند سایر کشورهای عضو برجام قبول می‌کند، در غیر این صورت هیچ مذاکره ای با هیچ شرطی اتفاق نخواهد افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این که، بدانید حماسه ایستادگی و مقاومت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، این جنگ را به یکی از کم نظیرترین پدیده‌های تاریخ تبدیل کرده است، به سخنان امام خمینی(ره) در مورد این جنگ پرداخت و گفت: ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم.

وی ادامه داد: ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ایم، به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی‌مان را محکم کردیم، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند.

امام جمعه تبریز حملات یمن به تاسیسات نفتی عربستان را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: دو پالایشگاه در شهرهای شرقی عربستان توسط پهبادهای انصارالله یمن ساقط شد که پاسخ مناسبی به حملات پنج ساله عربستان و محاصره این کشور است.

وی با بیان این که حملات اخیر انصارالله یمن نشان داد که تا عمق عربستان نفوذ کرده اند، خاطرنشان کرد: حمله پهبادی نشان داد که توان و قدرت تهاجمی انصارالله یمن تا چه حدی افزایش یافته است و عمق 1200 کیلومتری عربستان را مورد هدف قرار می‌دهد، در حالیکه عربستان سومین کشور از لحاظ منابع نظامی جهان توان مقابله را نداشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پاسخ به ادعای دست داشتن ایران در حملات به تاسیسات نفتی آرامکو، گفت: آمریکا و عربستان با طرح این ادعا سعی دارند ضعف خود در برابر انصارالله را با جریان سازی رسانه ای علیه ایران تحت الشعاع قرار دهند.

وی طبق روال نماز جمعه هر هفته تذکر انتخاباتی به مردم داد و گفت: امام خمینی(ره) در سخنان خود، خدمتگزاری و مردمی بودن نماینده را توصیه می‌کنند، کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند و قصد دارند مسوولیتی را بر عهده بگیرند باید مردمی بوده و جایگاه خود را در بین مردم، خادم بدانند، نه حاکم، همچنین امام خمینی(ره) توصیه نموده اند؛ نماینده مردم و قانون گذار باید در هر جایگاهی تعهد به موازین و معیارهای اسلامی داشنه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با قدردانی از حرکت انقلابی جوانان در رابطه با شهید زدایی از تابلو کوچه‌ها، ابراز داشت: این جوانان با بصیرت خود، به موقع به میدان آمده و به نحو احسن عمل نمودند، البته  شهرداری هم در اصلاح هر چه زودتر این تابلوها خوب عمل کرد و امیدواریم دیگر شاهد این ماجراها نباشیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات