۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۱۱۰۶
امام جمعه کرج:

یمنی‌ها با اقدامات خود استکبار را تحقیر کردند

یمنی‌ها با اقدامات خود استکبار را تحقیر کردند
امام جمعه کرج با گفت: تمام پز نظامی آمریکا و تسلیحات فروخته شده نظامی آن به گاوشیری با این حمله موفق بر باد رفت و زیر سوال برده و استکبار را تحقیر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در ‌نماز جمعه این هفته کرج  با اشاره  سالگرد حمله تکفیری به حرمین امامین عسگریین در سامرا  اظهار داشت: تکفیری‌ها می خواستند که اثر ظاهری این اماکن مقدسه نباشد اما غافل از این موضوع هستند که نور خدا هرگز خاموش شدنی نیست.

وی با اشاره به محرم و شور عزاداری‌های این ایام در اقصی نقاط دنیا، افزود: محرم امسال به عنوان پرشورترین سال در عزداری محرم در جهان ثبت شد و این  حرکت در این سال‌ها که هجمه‌ها به تشییع در اوج قرار دارد دارای پیام است و این موضوع مسئولیت‌ها را سنگین می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دیدار موکب داران عراقی با رهبری معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: پرداختن به معارف الهی در قیام عاشورا  از موضوعات مورد تاکید معظم له بود که باید در این باره نشر معارف در دستور کار قرار گیرد،برخی به دنبال این هستند که معارف حسینی را با  نشر و تقویت خرافات از کار بیندازند و باید در مقابل خرافه و تحریف محکم باایستیم،گفتمان حسینی باید به عناوین مختلف درجامعه نشر داده شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه امروز به فرموده رهبری  با صدها وسیله بر علیه اسلام تبلیغ می‌شود که برای مقابله با این جبهه کفر و نفاق حرکت معرفت حسینی می‌تواند سینه سپر کند،عنوان کرد: نباید به چیزهایی که دشمن می تواند با پررنگ کردن آنها مانند بدعت ها به دین ضربه بزند توجه  کرد ،امام حسین(ع) پدر بندگی و عبادت تا قیام قیامت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه یکی از نمونه‌های بارز مکتب حسینی را در یمن می‌بینیم که  استکبار را با اقدامات خود تحقیر کرده است،متذکر شد: انصارالله تهدید می‌کند که اگر عربستان دست از تجاوز به یمن برندارد ریاض را تصرف می‌کند،قدرت یمن به اندازه‌ای رسیده که عربستان را تهدید می کند این در حالی است که می‌خواستند چند هفته‌ای کار یمن را تمام کنند ،بیش از 4 سال است که گرفتار یمن شدند و یمنی‌ها تحت تعیلم افکار حسینی هستند.

‌نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه عربستان چند وقت قبل اعلام کرده بود که باید آتش جنگ را به داخل ایران ببریم،تاکید کرد: حالا آتش به خانه عربستان افتاده و این خانه بد در حال سوختن است،در  ذهن خود شکست و نابودی ایران را مد نظر داشتند اما نتوانستند از جمله پهپادی یمنی‌ها و پابرهنه‌های مظلوم تحت سلطه و محاصره غذا و دارو فرار کنند و تمام پز نظامی آمریکا و تسلیحات فروخته شده نظامی آن  به گاوشیری و زیرساخت‌های نظامی و غیر نظامی عربستان را زیر سوال بردند و قیمت نفت متزلزل شد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه این کشورها که داعیه حمله به ایران را در سر دارند هنوز در مقابل ایران قرار نگرفته اند و در مقابل یمن پابرهنه مظلوم هستند،متذکر شد: برای فرافکنی این شکست اعلام میکنند که عملیات خیلی پیچیده بود و کار یمنی‌ها نیست و کار ایرانیها است، البته طرح این موضوع برای ما افتخار است که در دوران تحریم و نداشتن هیچگونه امکانات به این پیشرفت رسیده باشیم.

خطیب نمازجمعه کرج با اشاره به اگر آمریکا و همدستانش در منطقه خطای استراتژیک کنند تمام هستی آنها بر باد می‌رود،گفت: اگر کوچکترین حرکتی بر علیه ایران صورت گیرد عربستان و رژیم کودک کشی دیگر وجود ندارد، ترامپ در این شرایط برای اینکه کم نیاورد مجدد دستور تشدید تحریم‌ها  بر علیه ایران را  به خزانه‌داری صادر میکند و آمریکایی‌ها  گویا هنوز هم  در خواب هستند ونمی بینند که مردم ایران در مقابل این فشارها مقاومت کرده و سر خم نمیکنند.

امام جمعه کرج با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ملت مظلوم ایران 8 سال بدون توقع از هیچ کشوری مظلومانه در مقابل تمام هیمنه استکبار ایستادند و دفاع کردند و ضمن برهم زدن محاسبات دشمن بر دشمن پیروز شدند و با تکنولوژی ده‌ها وسیله نظامی و غیر نظامی هم دست پیدا کنند.

وی گفت: علت موفقیت و ماندگاری انقلاب اسلامی دفاع مقدس است و  از این دفاع  به الگوی مدیریت جهادی رسیدیم که می‌تواند تحت زعامت ولی‌فقیه به پیشرفت برسد  و در مقابل فشارهای حداکثری بیگانگان مقاومت کرده و این الگو برای کل مستضعفان دنیا مورد استفاده قرار گرفته و امروز ما  کشوری مقتدر و آزمون داده هستیم، دشمنان ایران اسلامی توان مقابله مستقیم با ما را ندارند و می‌بینیم که نحوه برخورد آنها چگونه است و به برخی از واداده های داخلی و تحرکات موریانه وار وابسته هستند و می خواهند با قبول مذاکره القا کنند که فشار حداکثری بر ایران اثر کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به شروع سال تحصیلی و ماه مهر، عنوان کرد: اساتید و معلمان به دانش‌آموزان به عنوان امانت الهی توجه کنند و وظیفه باورمند کردن آنها نسبت به آموزهای اسلامی و انقلابی بر عهده معلمان است، معلمان در تربیت نسل آینده کوشا باشند و سند تحول توسط معلمان مطالعه شود و اجرایی شود.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد باید جدی گرفته شود،گفت:  این گلزار نگین و نماد استقامت شهر کرج است که لازم است که اقدامات لازم برای ساماندهی آن انجام شود و باید اهتمام لازم در این زمینه صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به لزوم حفظ و حراست از فضای سبز شهر کرج و دیگر نقاط استان البرز متذکر شد: فضای سبز استان هم نباید فدای ساخت و سازهای بیمورد شود که این کار منافعی برای برخی دستگاه‌ها دارد،مدیران و مسئولان مرتبط در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی و تبلیغات در زمان مقرر، گفت: این موضوع برای عده‌ای لغزش گاه قطعی است و مسیر غیر از آن چیزی است که در دنیا وجود دارد، معیارهای ما  اخلاقی و اسلامی است،هرگونه فریب مردم با شکل تبلیغات خلاف اخلاق است،گاهی آمارهای غلط داده می‌شود و کاندیداهای رقیب را با هر ترفندی ناکارآمد جلوه می‌دهند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به فرمایشات رهبری در این زمینه، ادامه داد:  معظم له فرمودند که نماینده اصلح کسی است که از شیوه تبلیغاتی صحیح استفاده کند و از بد اخلاقی انتخاباتی پرهیز کند./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات