۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۶۲۱۱۰۷
یکی از علمای لبنان:

ایران با وجود تحریم می تواند آمریکا را شکست دهد

ایران با وجود تحریم می تواند آمریکا را شکست دهد
نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطرنشان کرد که ایران با وجود تحریم های ظالمانه، توانایی ایستادگی در مقابل دشمنان و شکست آنان را دارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد لبایا – البقاع غربی برگزار شد، وضعیت اقتصادی مردم لبنان را اسفبار توصیف کرد و گفت: بسیاری از مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند که این مساله مسؤولیت سیاستمداران را سنگین تر می کند، بنابراین مسؤولان نباید مسیر گذشتگان خود در هدر رفت بیت المال و بدهکار کردن کشور را ادامه ندهند.

وی افزود: لبنان و محور مقاومت در محاصره اقتصادی ظالمانه ای قرار دارند. هدف از این تحریم ها، فشار به مردم در جهت برداشتن حمایت و پشتیبانی خود از جبهه مقاومت است و این در حالیست که محور مقاومت اثبات کرده که در پی احقاق حقوق مردم کشورهای عربی و اسلامی و دفاع از فلسطین است.

نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر حمله به جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و گفت: ایران اثبات کرده است که با وجود تحریم های بسیار همچنان قوی و در مسیر اهداف خود ثابت قدم است بر این اساس پیروزی به جمهوری اسلامی ایران و هم‎پیمانانش تعلق خواهد داشت.

وی از عربستان سعودی خواست که با جمهوری اسلامی ایران گفت و گو و در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی که درپی ضربه زدن به همه مردم کشورهای اسلامی و عربی است، همکاری کند و اظهار داشت: ما می خواهیم که دو طرف به میز مذاکره بیایند تا با گفت وگو به حل مشکلات بپردازند و دشمنان منطقه که در قالب ائتلاف جدید با مشارکت اسرائیل درپی دسیسه هستند را شکست دهند.

حجت الاسلام علی الخطیب در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه بر ضرورت همکاری دولت لبنان با دولت سوریه برای حل مشکلات آوارگان سوری تاکید کرد و بیان داشت که آوارگان باید هر چه سریعتر به وطن خود بازگردند در غیر این صورت مشکلات مختلفی در لبنان ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات