۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۲۱۱۱۶
امام جمعه موقت کاشان:

برای رسیدن به کمال نیاز به معنویت و ایمان است

برای رسیدن به کمال نیاز به معنویت و ایمان است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان برای رسیدن به کمال نیاز به معنویت و ایمان دارد و ایمان و هدایت اجباری برای رسیدن انسان به رشد و کمال کارآیی ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارجمعه شب در تفسیر آیه ۳۱ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند در این سوره مکی خطابش به کفار است و با کفار صحبت می‌کند تا حجت را تمام کرده باشد تا روز قیامت بهانه برای کفار نگذاشته باشد.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) تلاش زیادی کرد تا بلکه کفار را به مسیر حق هدایت کند، اما آن‌ها به دلیل اینکه عنود و لجباری حقیقت را نمی‌پذیرفتند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پیامبر اکرم معجزات زیادی آورد تا کفار را هدایت کند، اما کفار نه تنها ایمان نیاوردند و هدایت نشدند، بلکه پیامبر را ساحر هم خطاب کردند و برای همین بود که پیامبراکرم (ص) می‌فرماید هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

وی ادامه داد: نوح که ۹۵۰ سال پبامبری کرد با وجود اینکه کفار طی این مدت طولانی او را نیز خیلی اذیت کردند، اما هیچگاه نگفت هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: پیامبر اکرم با وجود اینکه تنها ۲۳ سال دوره پیامبری او طول کشید، اما در این مدت کوتاه به اندازه‌ای کفار او را اذیت کردند که گفت هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: پیامبر اکرم (ص) در دوره پیامبری خود تنها با تعدادی مردم عنود و لجوج رو به رو بود که با وجود این همه معجزه ایمان نیاوردند و با پیامبر لجبازی کردند.

وی افزود: خداوند در این آیه خطاب به پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، «بَلْ لِلَّهِ الْأَمْرُ جَمیعاً» کفار با این معجزات ایمان نمی‌آورند، اما همه کار‌ها به دست خدا است و هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم، اما کفار طالب حقیقت نیستند و عنود و لجوج هستند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید، «أَ فَلَمْ یَیْأَسِ الَّذینَ آمَنُوا أَنْ لَوْ یَشاءُ اللَّهُ لَهَدَی النَّاسَ جَمیعاً» در مکه تعدادی از مومنین از پیامبر خواستند کاری کند که دوستان و همسایگان آن‌ها ایمان بیاورند، اما پیامبر می‌فرماید اراده ما بر این نیست ایمان با اجبار باشد.

وی افزود: همه تلاش انبیا این بود که مردم داوطلبانه و با اراده خودشان ایمان بیاورند، چرا که انسان برای رسیدن به کمال نیاز به معنویت و ایمان دارد و ایمان و هدایت اجباری برای رسیدن انسان به رشد و کمال کارآیی ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در آیت الکرسی می‌فرماید، «ل ااکراه فی الدین» آوردن ایمان به خدا با اجبار نیست، بلکه براساس فهم و عقل و در آیت انسان است تا با ایمان قلبی در مسیر هدایت قرار بگیرد.

وی افزود: روایت است امام عصر (عج) برای هدایت مردم بیش از پیامبراکرم (ص) اذیت خواهد شد، چرا که در دوره پیامبر مردم جاهل بودند، اما در دوره امام زمان (عج) مردم مدعی علم و دانش هستند و خود را برتر از همه می‌دانند./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات