۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۲۱۱۲۵
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

مراقب اعمال و رفتار ماندگار خود باشیم

مراقب اعمال و رفتار ماندگار خود باشیم
حجت الاسلام شاه فضل گفت: برخی اعمال و رفتار انسان آثار ماندگار دارد و باید مراقب اعمال و رفتار خود بود و برای انجام اعمال و رفتار خوب و ماندگار تلاش کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل جمعه شنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در مسجد عربی برگزار شد، در ادامه بحث دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع)، گفت: انسان‌ها در قیامت برای حساب و کتاب اعمال خود با امام خود هستند و آن‌هایی که با امام و رهبری بودند برای حساب و کتاب، امام و رهبری در کنارشان خواهند بود.

وی افزود: آن‌هایی که با طاغوت و اصحاب فتنه ۸۸ بودند و از آن‌ها حمایت کردند در قیامت و زمان حساب و کتاب و حسابرسی نیز ظاغوت و اصحاب فتنه در کنارشان خواهند بود.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه پدر و مادر هنگام انتخاب نام برای فرزندان خود دقت کنند تا بهترین نام را انتخاب کنند، اظهارداشت: در قیامت افراد را با نام صدا می‌زنند و برخی که نام ائمه را ندارند در مقابل ائمه خجالت زده می‌شوند.

وی افزود: در قیامت از نعمت‌های خدا سؤال می‌شود و آنجا است که انسان آرزو می‌کند چنین نعمتی را نداشت و افرادی که از ثروت دنیا برخوردار بودند در قیامت محاسبه حلال و حرام ثروت خود را دارند و حتی باید برای ثروت حلال خود هم پاسخگو باشد.

دبیر جامعه روحانیت گفت: انسان حتی در رابطه با هزینه ثروت خود پاسخگو است و بازخواست می شود که چرا از نعمت و ثروتی که خدا به او داده در راه خدا و رضایت خدا برای نیازمندان هزینه نکرده است.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه فرزند خوب و صالح و سالم نیز از نعمت‌های خدا برای انسان است، ابراز کرد: پدر و مادر در قبال فرزند سالم و صالحی که خدا به او هدیه داده است باید در قیامت پاسخگو باشد.

وی نعمت‌های خداوند را بی شمار خواند و افزود: شمارش نعمت‌های خداوند غیر ممکن است و در قیامت باید برای همه نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده پاسخگو باشد ضمن اینکه هر کار خوبی را هم که انجام داده است در قیامت در مقابل او مجسم می‌شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: خداوند همانگونه که برای اعمال زشت و آثار اعمال زشت، انسان را مجازات می‌کند برای انجام کار خوب و آثار کار‌های خوب انسان نیز پاداش می‌دهد.

وی افزود: برخی اعمال و رفتار انسان آثار ماندگار دارد و باید مراقب اعمال و رفتار خود بود و برای انجام اعمال و رفتار خوب و ماندگار تلاش کرد و از کار‌های زشت ماندگار پرهیز کرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات