۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۲۱۱۳۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سربیشه و آیسک، خدمات کاروان نذر آب در طبس و ۲۲ بسته مهربانی برای دانش آموزان سربیشه عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، برنامه های تدارک دیده شده برای گرامی داشت هفته دفاع مقدس در سربیشه و آیسک اعلام شد.

سرهنگ حمید ابراهیمی فرمانده ناحیه سپاه سربیشه، در جمع خبرنگاران برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس این شهرستان را دیدار با امام جمعه، اجرای رژه موتوری و خودرویی، انجام گشت رضویون، راه اندازی ایست و بازرسی، به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی نمایشگاه و ... اعلام کرد.

جلسه ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس در آیسک هم با حضور امام جمعه و مسئولان محلی برگزار شد. در این جلسه دولتی از حوزه بسیج سیدالشهدا (ع) آیسک، تزیین و سنگربندی مقابل اداره ها، دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا و خاطره خوانی در مساجد و مدارس را از عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس در بخش، اعلام کرد.

حجت الاسلام رادمرد، امام جمعه آیسک نیز بر تکمیل تمثال سرداران شهید این شهر در ورودی این شهر به همین مناسبت تاکید کرد.

خدمات کاروان نذر آب در طبس

خدمات ارائه شده توسط کاروان نذر آب به روستاهای محروم طبس طی چهار روز حضور اعلام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به همراهی 50 امدادگر در این کاروان گفت: تیم پزشکی کاروان شامل ۱۸ نفر از جمله دندان پزشک، متخصص داخلی و فوق تخصص ریه، فوق تخصص نفرولوژی، متخصص تغذیه، بهداشت مواد غذایی، متخصص زنان و زایمان، روان شناس، پزشک عمومی، ماما، اپتومتریست، فیزیوتراپیست، پرستار و تکنسین دارویی بود.

شهریاری، با بیان این که کاروان با مرکزیت روستای تپه طاق به بیش از سه هزار نفر از اهالی ۲۵ روستای این منطقه خدمات ارائه کرد، افزود: بیش از دو هزار و ۷۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شدند. او، توزیع ۱۵۰ بسته بهداشتی و ۱۵۰ بسته غذایی، ۱۲ تانکر آب هزار لیتری، ۶۱۷ ثوب لباس، ۸۲ جفت کفش و ۷۱ کیف را از فعالیت های این کاروان برشمرد. بنا به گفته وی،920 نفر از خدمات دارویی به ارزش 250 میلیون ریال بهره مند شدند.

22 بسته مهربانی برای دانش آموزان سربیشه

22 بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند سربیشه توزیع شد. این اقدام در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و با بسته هایی به ارزش سه میلیون و 800 هزار تومان توسط بسیج اصناف ناحیه مقاومت سربیشه با همکاری خیران انجام شد.

آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را جدی بگیرد

نخبگان حوزه و دانشگاه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را طراحی کردند اما این سند هنوز اجرایی نشده است در حالی که وزارت آموزش و پرورش باید این سند را جدی بگیرد و مقدمات اجرای آن را فراهم کند .

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن به دنبال خدشه دار کردن فرهنگ اسلامی و آرمان های نظام است و تنها گزینه ملت ایران در برابر مستکبران، مقاومت و ایستادگی است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری افزود: جنگ تحمیلی علیه ایران با وجود این که خسارت جانی و مالی زیادی داشت، اما به دشمنان انقلاب اسلامی نشان داد که مقاومت با تکیه بر نیروهای داخلی راه پیروزی و مقابله بر دشمنان است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات