۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۲۱۱۳۹
معاون هماهنگ کننده سپاه ابوالفضل لرستان:

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین قدرت دفاعی کشور است

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین قدرت دفاعی کشور است
معاون هماهنگ کننده سپاه ابوالفضل لرستان به بیان برنامه های اجرایی در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: این ایام فرصتی مناسب برای تبیین قدرت دفاعی کشور درگذشته،حال و آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سرهنگ علی حسین پازدار، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: جنگ به خودی خود نامبارک است و اما دفاع ما در دوران جنگ مقدس بود چون از همه ارزش ها، فضیلت ها و دستاوردها دفاع همه جانبه داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم.

وی افزود: دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که با وحدت، انسجام، همدلی و اراده جمعی می شود در مقابل دشمن ایستاد و با حداقل امکانات از باورها و دستاوردهای خود دفاع کرد.

پازدار وحدت و همدلی را از رموز موفقیت در دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: این ایام فرصتی برای تبیین قدرت دفاعی کشور در گذشته، حال و آینده و تبیین نقش همبستگی و همدلی بین مردم است.

وی به بیان نقش بی بدیل بسیج در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: بسیج در همه امور به انقلاب اسلامی کمک رساند و با حضور خود قدرت دفاعی کشور را کامل کرد، این ایام فرصتی مناسب برای تبیین نقش بسیج در دفاع مقدس و تکریم شهیدان و جانبازان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه مسؤولیت اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس در سراسر کشور یک سال با ارتش جمهوری اسلامی و یک سال با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، افزود: برنامه های هفته دفاع مقدس در چهار بخش برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم باشکوه رژه نیروهای مسلح در مرکز استان با هدف اقتدار، انسجام با انضباط توأم بین ارتش ناجا و سپاه پاسداران برگزار می شود و حاصل این کار مأیوس شدن بیشتر دشمن است.

پازدار از برگزاری نمایش رزمی و فرهنگی در شهرستان دورود خبر داد و گفت: هر سال یکی از عملیات دفاع مقدس با هدف انتقال فرهنگ جهاد و شهادت بازسازی می شود و امسال عملیات بیت المقدس در شهرستان دورود بازسازی می شود و به نقش دورودی ها در دفاع مقدس نیز پرداخته می شود.

وی به اجرای برنامه های مشترک بین سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و ناجا در هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: دیدار فرماندهان و مسؤولان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در لرستان، دیدار با برخی خانواده شهدا، اعزام گروه های امدادی، درمانی و خدماتی، غبار روبی مزار شهدا، اقامه نماز وحدت «نماز ظهر و عصر»، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با حضور یکی از فرماندهان سپاه استان از دیگر برنامه ها است.

پازدار خاطرنشان کرد: اعزام راوی به مدارس، دبیرستان ها، دانشگاه ها، مساجد و بازار با هدف روایتگری دوران جنگ برای کسانی که جنگ را ندیدند از دیگر برنامه های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده ای دارند، گفت: یک روز با عنوان تجلیل از سربازها در سپاه، ارتش و ناجا نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یادآور شد: برنامه هایی متنوع در هفته دفاع مقدس نیز برای شهرستان ها نیز پیش بینی شده است، در سطح نواحی، حوزه های مقاومت، کانون ها و پایگاه های مقاومت دو هزار 200 ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به تعداد پایگاه های مقاومت در استان فعال شده است.

کنگره عظیم 9 هزار و 200 شهید بسیجی در مرکز کشور برگزار شود

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج کنگره عظیم 9 هزار و 200 شهید بسیجی در مرکز کشور برگزار شود، اظهار داشت: یادواره های شهدای بسیجی استان از هفته دفاع مقدس تا هفته بسیج برگزار می شود./9451/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات