۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۲۱۱۴۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
افتتاح ۶۸۶ پروژه محرومیت زدایی و اجرای ۳ نمایش خیابانی همزمان با پنجمین رپرتوار تئاتر خیابانی عاشورایی و دفاع مقدس عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، 686 پروژه محرومیت زدایی شامل پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جواد الائمه(ع) استان خراسان شمالی اجرایی شده است، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دهستان گیفان افتتاح شد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که همه مناطق مرزی در موضوع محرومیت‌زدایی مورد هدف ما هستند گفت: مرزنشینان مدافع و مکمل نیروهای مرزبان و پشتوانه عمیق روحی و معنوی آنان هستند.

سردار سلامی در بازدید از مناطق مرزی استان خراسان شمالی با اشاره به شرایط و وضعیت امنیت مرزها اظهار کرد: با مجاهدت و تلاش های ارزنده ای که مرزبانان ما در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان شمالی انجام می دهند و اشراف، تسلط و سیطره اطلاعاتی که با استفاده از پاسگاه ها و گشت‌ها بر مرزها دارند، بحمدا... مشکل خاصی نداریم و مرزهای ما از امنیت مطلوبی برخوردارند.

بازدید از پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی اسفراین

دبیر قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در اسفراین از پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی این شهرستان بازدید کرد.

سردار حزنی که فرماندار و فرمانده سپاه اسفراین و همچنین مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی  وی را همراهی می کردند از پروژه های پادگان قدس، مجتمع شهید عاقبتی راد، گلزار و حسینیه شهدای گمنام در کوهساران پارک قائم (عج) و شماری از واحدهای مسکونی روستایی بازسازی شده در روستای کلاته سنجر بازدید کرد.

3  نمایش خیابانی اجرا می شود

3 نمایش خیابانی همزمان با پنجمین رپرتوار تئاتر خیابانی عاشورایی و دفاع مقدس اجرا می شود. معاون هنری حوزه هنری خراسان شمالی بیان کرد: 17 اثر به پنجمین رپرتوار تئاتر خیابانی عاشورایی و دفاع مقدس رسید و در نهایت پس از بازبینی 3 اثر نمایشی «نذر پدر» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا عابدی، «یحیی و ترلان» به کارگردانی مهدی فخرانی و «نَقلی دیگر» به کارگردانی حمیدرضا عابدی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از سی و یکم ماه جاری(فردا) تا 4 مهر در پارک شهر و خانه فرهنگ شهرداری اجرا می شود.

حسین حصاری افزود: نمایش «نذر پدر» سی و یکم ماه جاری قبل و بعد از نماز مغرب، در پارک شهر و خانه فرهنگ شهرداری اجرا می شود.

وی با اشاره به این که اثر نمایشی «یحیی و ترلان» در روزهای اول و دوم و «نقلی دیگر» در سوم و چهارم مهر، در فضاهای اعلام شده اجرا می شود، گفت: با توجه به نقش به سزای تئاتر خیابانی در فرهنگ ‌سازی و تاثیر مستقیم بر مخاطب، این حرکت در راستای تولید آثار فاخر، همزمان با هفته دفاع مقدس انجام می شود.

تازه های هنر

نرگس برهمند از شاعران استان که تاکنون مجموعه های مختلفی در حوزه شعر کودک و بزرگ سال همچون «رشته کوه عزیز»، «به دنیا اعتماد کرده‌ام» و «قارقار نارنجی» را منتشر کرده، در حال جمع آوری آثارش در قالب سپید است که در سال های 90 تا 98 با مضامین مختلف اجتماعی و عاشقانه سروده شده و قصد دارد در آینده ای نزدیک آن را منتشر کند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات