۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۲۱۱۴۱

همایش حلیف القرآن حضرت زید بن علی در عراق برگزار شد

همایش حلیف القرآن حضرت زید بن علی در عراق برگزار شد
هشتمین دور از همایش سالانه حلیف القرآن حضرت زید بن علی (ع) با مشارکت فضلای حوزه علمیه و پژوهشگران امور دینی در شهر حلّه عراق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، همزمان با ایام محرم الحرام هشتمین دور از همایش سالانه حلیف القرآن حضرت زید بن علی (ع) با مشارکت نمایندگان آستان های مقدس، فضلای حوزه علمیه، علما، متفکرین و پژوهشگران امور فکری و دینی در شهر حلّه عراق با شعار «پدران انقلاب از شهید تا نوه» برگزار شد.

سید مصطفی الغالبی قاری آستان های مقدس حسینی و عباسی در این همایش به تلاوت قرآن پرداخت و سپس حجت الاسلام سید علاء آل یحیی موسوی تولیت آستان مقدس زید الشهید (علیه السلام) به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: اهل بیت (علیهم السلام) مایه خبر و رحمت است و موجب بیداری و هوشیاری مردم می شوند، حضرت زید بن علی بن الحسین (علیه السلام) نیز از این خانواده است.

وی افزود: حضرت زید (علیه السلام) صفات پدرانش را به ارث برده است و در مسیر آنان قدم بر می داشت به اصلاح اجتماعی جامعه می پرداخت و درپی اعتلای کلمه الله بود. قیام زید شهید (علیه السلام) امتداد قیام جدش امام حسین (علیه السلام) بود همان طور که در حدیثی از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به امام حسین (علیه السلام) نقل شده است: «يَا حُسَيْنُ يَخْرُجُ مِنْ صُلْبِكَ رَجُلٌ يُقَالُ لَهُ زَيْدٌ يَتَخَطَّى هُوَ وَ أَصْحَابُهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ رِقَابَ اَلنَّاسِ غُرّاً مُحَجَّلِينَ يَدْخُلُونَ اَلْجَنَّةَ بِلاَ حِسَابٍ.» (اى حسين! مردى از صلب تو به نام زيد متولد مى‌شود كه روز رستاخيز او و يارانش در حالى كه داراى چهره‌هاى سپيد و رخشان هستند از روى شانه‌ها و گردن مردم عبور مى‌كنند و بدون حساب وارد بهشت مى‌شوند.)

حجت الاسلام سید علاء آل یحیی موسوی تصریح کرد: حضرت زید (علیه السلام) در نزد ائمه اطهار (علیهم السلام) و علمای اسلام نیز دارای جایگاه ویژه ای بوده است به طوری که احادیث مختلفی از امام باقر، امام صادق و امام رضا (علیهم السلام) پیرامون ایشان نقل شده است.

ارسال نظرات