۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۱۵۰

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه سراسر کشور در بخشی از خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: دشمنان می خواهند با فشار حداکثری و اعمال تحریم ها مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته علاوه بر اشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور مسأله مذاکره با آمریکا را بیان داشتند و گفتند: دشمنان می خواهند با فشار حداکثری و اعمال تحریم ها مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهند اما کور خوانده و مردم تا آخر در صحنه حضور خواهند داشت.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.


امام جمعه موقت تهران:

فریب شعارهای انتخاباتی را نخوریم | نیازمند دفاع مقدس در فرهنگ جامعه هستیم

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که نیازمند دفاع مقدس در عرصه فرهنگ جامعه هستیم، گفت: باید از فرهنگ دینی دفاع کرده و با ولنگاری ها و بی بندوباری ها مقابله کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آموزگاران باید دانش آموزانی در تراز روحیه انقلابی دانش آموزان و نوجوانان دفاع مقدس تربیت کنند، تأکید کرد: اگر دانش آموزان به خوبی پرورش داده شوند، بدون شک در آینده به سربازان وفادار به انقلاب اسلامی تبدیل خواهند شد؛ امروز وظیفه آموزگاران تربیت نیروهای انقلابی برای آینده است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...


امام جمعه قم:

راهبرد دشمن فشار حداکثری برای قراردادن مردم در برابر نظام است

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دشمنان می خواهند با فشار حداکثری، مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهد اما کور خوانده و مردم تا آخر در صحنه حضور خواهند داشت.

امام جمعه قم با بیان این که آمریکا و آل سعود 5 سال در یمن جنایت کرده اند، گفت: واقعا خنده دار است که می گویند حمله به آرامکو جنایت جنگی بوده است و باید بررسی شود آیا سلاح از ایران است یا خیر؟ چرا این بررسی درباره سلاح هایی که بر سر مردم مظلوم یمن ریخته می شود صورت نمی گیرد؟

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...


امام جمعه مشهد:

ایران حامی مقاومت در هرجای دنیا است

آیت الله علم الهدی با بیان این که امروز هر جا مقاومت است، ایران هم هست، گفت: امروز هر جا مبارزه در برابر ظلم وجود دارد، آن جا ایران است و امام و رهبری او، رهبر ایران است.

وی به علت مقاومت مردم غیور جمهوری اسلامی ایران و سربازان میهن در جنگ تحمیلی اشاره و ابراز کرد: سیدالشهدا(ع) و فرزندان ایشان منشأ و مبدأ این مقاومت مردم ایران بودند، اگر عاشورا و حسین(ع) نبود ما چنین جوهره مقاومت در این 39 سال را نداشتیم تا از آن عرصه به این عرصه برسیم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...


امام جمعه اهواز:

شهردار تهران و حذف کنندگان نام شهدا از خیابان‌ها فورا عذرخواهی کنند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اقدام شهرداری تهران در حذف نام شهدا از خیابان ها، خواستار عذرخواهی فوری وی و همه عاملان چنین اقدامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: راه به دست آوردن عزت در مسائل اقتصادی در سایه تقویت اقتصاد مقاومتی حاصل می‌شود، بهبود وضعیت اقتصادی به دست مردم به ویژه جوانان حاصل خواهد شد، سعودی ها، اماراتی‌ها و صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که اصلی‌ترین قربانیان حمله منطقه‌ای و نقطه‌ای احتمالی آمریکا به ایران خواهند بود.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...


امام جمعه اصفهان:

مذاکره سبب زیاده خواهی دشمن می‌شود| پهپادهای یمن آمریکا را بی آبرو کرد

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه ناتوانی آمریکا و عربستان در مقابله با یمن سبب بی آبرویی آنها شده است، گفت: مذاکره باعث می‌شود دشمنان زیاده خواهی کنند.

وی با اشاره به مشکلات مالی که آموزش و پرورش کشور و مدارس به آن دچار هستند، تصریح کرد: خیرین در ساخت و تجهیز مدارس یاری رسانی کنند و مدارس هم به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند و همه یاری رسان یکدیگر باشیم تا مشکلات مالی و معیشتی باعث مشکلات تحصیلی دانش آموزان نشود.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...


امام جمعه موقت سمنان:

ذلت ملت ما هدف آمریکا از مذاکره است| دفاع مقدس کشور را بیمه کرد

آیت الله شاهچراغی گفت: ذلت ملت ایران هدف آمریکا از مذاکره است، آن‌ها می‌خواهند ثابت کنند که فشار حداکثری ایران اسلامی را به زانو درآورده است.

امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به گسترش روز افزون عشق و ارادت مردم نقاط مختلف جهان به فرهنگ عاشورا و امام حسین (علیه السلام) خاطرنشان کرد: برگزاری آیین‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در نقاط مختلف دنیا قابل تحسین و نشانگر گسترش پیام نهضت کربلا در بین مسلمانان و آزادگان جهان است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...


امام جمعه کرمان:

دشمنان به دنبال از بین بردن جریان انقلابی در کشور و منطقه هستند

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: گفتن کلمه مذاکره برای مردم ایران دیگر جایی ندارد و مسؤولان کشور باید به دنبال صادر کردن جریان انقلابی به کشور‌های منطقه باشند.

امام جمعه کرمان با اشاره به این که جامعه باید شاهد نشاط علمی از سوی دانش آموزان و دانشگاهیان باشد، تصریح کرد: استاد مکتب عشق در راه خدا امام خمینی (ره) است که این بزرگوار در تمام زمنیه‌ها الگویی مناسب برای جلوگیری دشمن به کشور است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشتند امروز هر جا مبارزه در برابر ظلم وجود دارد، آن جا ایران است و امام و رهبری او، رهبر ایران است.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات