۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۲۱۱۵۱
حجت الاسلام محیطی خبرداد؛

پذیرش 20 طلبه در دوره جدید مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد

پذیرش 20 طلبه در دوره جدید مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد
مسؤول مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد از آغاز مصاحبه های پذیرش این مؤسسه خبر داد و گفت: از بین 200 شرکت کننده در آزمون کتبی، 60 نفر به مصاحبه علمی دعوت و 20 نفر پذیرش می شوند.

حجت الاسلام مرتضی محیطی مسؤول مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از شروع مصاحبه های پذیرش این مؤسسه برای سال تحصیلی جدید برای سطوح دو و سه خبر داد و گفت: در آزمون ورودی حدود ۲۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند که پس از برگزاری آزمون کتبی تعداد ۶۰ نفر برای مصاحبه علمی دعوت شدند.

وی با بیان این که حدود ۲۵ نفر برای ورود به موسسه و تحصیل در دوره های سطح دو و سه گزینش می شوند، اظهار داشت: مصاحبه علمی در دو اتاق برگزار می شد که در اتاق شماره یک سوابق پژوهش و تسلط طلاب بر نقد وهابیت مورد بررسی قرار میگرفت و در اتاق شماره دو تسلط طلاب بر عقاید شیعه و سطح علمی حوزوی طلاب ارزیابی می شد.

مسؤول مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد با اشاره به توجه مؤسسه دارالإعلام به سطوح انگیزشی طلاب برای پذیرش خاطرنشان کرد: در هر دو اتاق علاوه بر سنجش میزان علم و تسلط طلاب بر دروس، استعداد و انگیزه فرد نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گرفت.

وی در توضیح شیوه برگزاری کلاس های این مؤسسه عنوان کرد: پس از پایان مصاحبه، افراد پذیرش شده یک دوره تثبیتی به مدت ۳ ماه را سپری خواهند کرد و پس از این مدت حدود ۲۰ نفر وارد دوره بلند مدت می شوند.

حجت الاسلام محیطی شیوه تدریس مؤسسه دارالإعلام را آمیخته با پژوهش عنوان و با اشاره به لزوم توجه به این مسأله در آموزش حوزه خاطرنشان کرد: دوره بلند مدت مؤسسه شامل ۸ ترم است که در این مدت علاوه بر آموزش طلاب، تحقیق و پژوهش مورد تاکید قرار می گیرد.

مسؤول مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد در پایان یادآور شد: روش پژوهش در موسسه دارالاعلام به این صورت است که برای هر ۳ نفر از طلاب یک استاد تعیین می شود و طلاب با نظارت این اساتید که خود فارغ التحصیل شعبه مرکزی دارالاعلام قم هستند،  مشغول تحقیق و نوشتن مقاله می شوند و روش نویسندگی را به صورت عملی فرا می گیرند./1330/ج

ارسال نظرات