۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۲۱۱۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت روحانیان در مدارس آموزش و پرورش افزایش یابد

فعالیت روحانیان در مدارس آموزش و پرورش افزایش یابد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: افزایش فعالیت روحانیان و مبلغان دینی در مدارس آموزش و پرورش می‌تواند تأثیر فراوانی بر نفوس دانش آموزان و نسل جدید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان بخش آموزش، بر اهتمام بیشتر نسبت به آموزش و پرورش نسل جدید بر اساس مبانی دینی و قرآنی تأکید کرد.

وی با اشاره به برخی از شیوه‌های تربیتی شایسته در دهه‌های گذشته، ادامه داد: باید روش‌های زیبای گذشته در آموزش و پرورش تداوم یابد و به‌طورکلی کنار گذاشته نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید تلاش کنیم فرزندان را با شخصیت بار بیاوریم؛ به این معنی که از همان ابتدا به آن‌ها کار و مسؤولیت بدهیم تا برای آینده قوی و کارآمد بار بیایند.

وی با اشاره به اهمیت شخصیت دهی به دانش آموزان، خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم که فرزندان و دانش آموزان ما از اول تولیدگر بوده و مصرف‌گرا نباشند، مثلاً به آنها این مسؤولیت را بدهیم که متن و شعر زیبایی را فراهم کرده و در سر صف بخوانند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید فعالیت‌هایی که عملاً فضای کلاس را فضای تربیتی قرار می‌دهد در مدارس آموزش و پرورش تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مسؤولان آموزشی، افزود: در این راستا باید انضباط به نماز هم تسری داده شود و تنها تمیزی ظاهر بچه‌ها نگاه نکنید بلکه تمیزی باطنی آن‌ها را هم مدنظر قرار داده و در نمره انضباط لحاظ شود.

وی با تأکید بر اینکه باید فضای کلاس و مدرسه ما فضای معنوی و قرآنی باشد، اضافه کرد: اینکه سر صف صبح به مدت چند دقیقه معلم با فضیلتی بچه‌ها را نصیحت کند می‌تواند تأثیرگذاری ویژه‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گاهی یک روحانی پخته به مناسبت‌های مختلف در سر صف مدارس حضور یافته و به مدت چند دقیقه سخنرانی کند.

وی افزود: این موارد می‌تواند تأثیر بر نفوس فراوانی داشته باشد؛ زیرا اگر این پنج دقیقه به‌درستی مدیریت شود به اندازه یک ساعت تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش گفت: کار پرورشی و فعالیت‌های معنوی سر صف را جدی بگیرید تا فضای فکر و جان آن‌ها با معنویت و قرآن معطر شده و تا ظهر بیمه شده باشند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات