۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۲۱۱۷۴

مفتی صور لبنان، ارتباط با اسرائیل را حرام اعلام کرد

مفتی صور لبنان، ارتباط با اسرائیل را حرام اعلام کرد
مفتی صور لبنان خاطرنشان کرد که ارتباط و تعامل با رژیم اشغالگر صهیونیستی، حرام است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن عبد الله مسؤول فرهنگی جنبش «أمل» و مفتی صور و جبل عامل طی سخنانی خاطرنشان کرد که امام موسی صدر خواستار تمسک به امام حسین (علیه السلام) برای مقابله خطرات دشمنان نظیر اسرائیل شد.

وی افزود: تعامل با رژیم اشغالگر صهیونیستی به علت جنایت های که علیه بشریت انجام داده، حرام است و هر کسی که با این رژیم تعامل کند، خائن به ادیان و رسالت های الهی است آنچنان که در قتل امام حسین (علیه السلام) مشارکت کردند.

مسؤول فرهنگی  جنبش «أمل» با اشاره به آزادی برخی از مزدوران رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: خیانت کاران باید قصاص شوند. نبیه بری رییس پارلمان لبنان نیز خواستار حسابرسی نسبت به اقدامات مزدوران شد و پرونده آنان را با دقت دنبال می کند.

گفتنی است که پس از اینکه عامر الفاخوری فرمانده بازداشتگاه الخیام و معروف به «قصاب الخیام» در زمان اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در دادگاه نظامی بیروت حاضر شد، قاضی تحقیقات نظامی لبنان حکم جلب وی را صادر کرد.

موعد جدید بازجویی از الفاخوری پس از تکمیل درخواست تیم وکلای آمریکایی وی مبنی بر بازجویی مجدد توسط انجمن وکلای لبنان مشخص خواهد شد.

الفاخوری که فرمانده بازداشتگاه الخیام بود که اسرائیل آن را در زمان اشغال جنوب لبنان ساخته بود، پس از اینکه حکم‌های جلب صادره درباره وی حذف شدند، از طریق فرودگاه بین‌المللی بیروت از آمریکا وارد لبنان شد.

بازگشت الفاخوری خشم مردمی را برانگیخت و موجب شد دستگاه‌های امنیتی و قضایی لبنان برای شناسایی شیوه ورود او به کشور از طریق فرودگاه بیروت آن هم بدون بازداشت وی وارد عمل شوند، به ویژه اینکه او به اتهام تعامل با دشمن صهیونیستی و ارتکاب جنایت‌هایی علیه بازداشتی‌ها و اسرایی که در داخل بازداشتگاه الخیام آنها را شکنجه می‌کرد، توسط دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار دارد.

ارسال نظرات