۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۲۱۱۸۵
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «پایی که جا ماند» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «پایی که جا ماند» منتشر شد
کتاب «پایی که جا ماند» یادداشت های روزانه سیدناصر حسینی پور از زندان های مخفی عراق است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «پایی که جا ماندہ» اظهار داشت: این کتاب که یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی‌پور در اردوگاه‌ها و زندان‌های مخفی عراق است یکی از شاخص‌ترین آثاری است که شرح روز‌های سخت اسارت در دست صدامیان و بعثیان عراقی را با متدی نوآیین و اثرگذار در عهده دارد.

وی گفت: مؤلف این کتاب را از روی ۲۳ برگه‌ای یادداشت برداری کرده است که آن‌ها را در دوران اسارت مخفیانه روی کاغذ‌های سیگار نوشته بوده، در عصای خود پنهان کرده تا به‌دست زندانبان‌ها نیفتد و بالاخره توانسته آن‌ها را با خود به ایران بیاورد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: نویسنده این اثر مورخی است که در عین حال هنرمند هم هست. او در این اثر نوعی گزارشی داستانی از تاریخ اسارت به دست می‌دهد که تنها به وصف ظاهر اشتغال ندارد بلکه موشکافی‌های روانی و بررسی انگیزه‌های درونی و دریافت ریشه‌های هر رویداد را مطمح نظر قرار داده و مخاطب را با کنه حوادث آشنا می‌کند.

وی افزود: خوانندگان با مطالعه این کتاب در سیری درونی به صمیم سرشت و وجدان راوی راه می‌یابند و از راه همدلی و الهام درونی درمی‌یابند که چه اندیشه و تصوری بر نویسنده در دوران اسارت چیره بوده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «پایی که جا ماند» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته سید ناصر حسینی پور است که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «پایی که جا ماندہ» با ۷۶۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۷ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات