۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۲۱۲۰۰
در ساختمان مرکزی دفتر تبلیغات صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب "فراسوی حلقه"

رونمایی از کتاب
مراسم رونمایی از کتاب فراسوی حلقه با حضور نویسنده این کتاب و جمعی از اساتید و پژوهشگران در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب فراسوی حلقه در سالن همایش ساختمان مرکزی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با حضور نویسنده این کتاب دکتر فاطمه مغیثی و جمعی از اساتید و پژوهشگران برگزار شد.

دکتر فاطمه مغیثی دربارۀ هدف از تألیف این کتاب بیان داشت که عرفان حلقه با فعالیت چند ساله ‏اش در ایران آسیب‏های فراوانی داشته است. آسیب‏های پر مخاطره ‏ای مثل آسیب جسمی، آسیب روانی، انواع آسیب اجتماعی اعم از طلاق و فروپاشی بنیان خانواده و ... .

رونمایی از کتاب «فراسوی حلقه»

 

رونمایی از کتاب «فراسوی حلقه»

از نظر وی مهم‏ترین آسیبی که ریشه تمامی آسیب‏های دیگر است و بقیه آسیب‏ها از آن نشأت گرفته شده است، آسیب معنوی- اعتقادی نام دارد و با وجود این آسیب‏های عرفان حلقه، این ضرورت وجود داشت که «کتاب فراسوی حلقه» شکل بگیرد. پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کتاب «فراسوی حلقه» کوشیده تا فراروی عرفان حلقه را به تصویر بکشد و چهره واقعی آن را نشان دهد.

گفتنی است هرچند در زمینه عرفان حلقه کتابهایی پیش از این نوشته شده، اما کتاب فراسوی حلقه از زاویه دید جدیدی به موضوع نگاه کرده است. این کتاب برآیند تلاش‎های مولف در دو حوزه می‏باشد. نخست مشاهدات عینی وی که شامل سالها ارتباط با مسترهای طرفدار عرفان حلقه، بررسی تجربیات آنان در این رویارویی و حتی مشاهده آسیب‏ دیدگان از عرفان حلقه و مشاوره ‏هایی که با او داشته اند. سنخ دوم بررسی ‎های مطالعاتی است که بر متن‏های عرفان حلقه انجام داده است. بنابراین مجموع مشاهدات عینی و مطالعات کتابخانه‎ای، کتاب حاضر را پدید آورده است. البته جنبه مطالعات کتابخانه‎ای در این کتاب بیشتر نمایان است.

رونمایی از کتاب «فراسوی حلقه»

در پایان، این استاد حوزه و دانشگاه آمادگی خود را برای دریافت نقدها و نظرات اسایتد و پژوهشگران اعلام کرد.

یادآور می شود در این مراسم حجت الاسلام مظاهری سیف، دکتر سید هادی وکیلی، دکتر احمد شاکرنژاد، حجت الاسلام حسین عرب و ده ها نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه حضور داشتند./918/پ202/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
روشنگری درباره عرفانهای نوظهور زمینه رشد معنویت سالم در جامعه است.
2
0
ناشناس
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
راستی حیف نیست که نام یک مشت اراجیف وخرافه را عرفان گذاشت؟ ! آیا این مطالب پوشالین شیطان پسند را عرفان نامیدن قرار دادن آنها در کنار عرفان راستین بزرگوارانی چون حضرت امام خمینی (س) و حضرت علامه طباطبائی قدس الله تعالی نفسه الزکیه نیست؟! دشمنان اسلام تلاش میکنند از هر راهی که بتوانند مردم عزیز ما را از درک و فهم صحیح و شناخت اسلام دور و در بین آنان تفرقه ایجاد کنند .عرفان حلقه یا روش سرقه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
حرکت خوبی بود ان شاالله اثر بخش هم باشه
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
از انرژی می پرسیم که پس چرا از انرژی درمانگرانش هیچ خبری نیست که مبتلایان به بیماری کرونا را با کمک گرفتن از تعالیم مرتاضان هندی درمان کنند؟ انرژی کجا رفته درمانگرت ؟ چرا کرده ای باز وی از سرت؟ تو قادر به درمان نه ای یا که او . نبرده است ز درمان درد هیچ بو؟ اگر قادر است او بدرمان درد. کدامین کرونائی در مان کرد؟
1
0