۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۲۰۳
تجلیل آیت الله نوری همدانی از اقدامات رییس دستگاه قضا؛

آیت الله رئیسی اعتماد مردم را افزایش داد | در برخورد با مفسدان قاطع باشید

آیت الله رئیسی اعتماد مردم را افزایش داد | در برخورد با مفسدان قاطع باشید
حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از اقدامات آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد، بر لزوم برخورد بی تعارف با مفسدان و اخلالگران اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رییس دادگستری استان قم با بیان این مسأله قضا از مسائل مهم جامعه اسلامی است، گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید با فضیلت ترین افراد باید برای مسند قضاوت انتخاب شوند.

ایشان افزودند: قاضی باید مجتهد و فقیه باشد اما در موارد ضرورت می توان از افراد منصوب فقیه استفاده کرد و الا قضاوت صحیح نخواهد بود، اسلام اجازه نمی دهد که هرکسی وارد این جایگاه های حساس شده و در زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قاضی باید از نظر تقوا و تعهد در سطح بالایی قرار داشته باشد، اظهار داشت: باید به شرایط قضاوت و افرادی که انتخاب می شوند توجه لازم را داشته باشیم تا نتیجه این انتخاب درست در جامعه نمایان شود.

وی با تجلیل از اقدامات قاطع رییس دستگاه قضا در مبارزه با فساد ادامه داد: الحمدلله از وقتی که آقای رئیسی ریاست دستگاه قضا را بر عهده گرفت امید مردم بیشتر شد چرا که دارای جامعیت در کار است و تخصص و تعهد دارد؛ خوشبختانه آقای رئیسی در کار خود موفق هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی حلم و صبر را از دیگر ویژگی های قاضی تراز اسلامی دانست و ابراز داشت: قاضی باید در مسیر کار خود دقیق و قاطع باشد تا بتواند بدون توجه به حواشی به پرونده های رسیدگی های لازم را داشته باشد.

وی با تأکید بر رسیدگی سریع و دقیق به پرونده ها عنوان کرد: گاهی پرونده ها چند سال در دستگاه قضایی باقی می ماند و روند طولانی رسیدگی به پرونده ها برای مردم ملال آور است، از این رو باید سعی شود تا دقت و سرعت توأم باشند و شاهد پرونده های معوق در دستگاه قضایی نباشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی پیشگیری از وقوع جرم را مهمتر از برخورد با جرایم دانست و خاطرنشان کرد: باید برای پیشگیری از وقوع جرایم برنامه ریزی دقیق تری انجام شود تا جرمی صورت نگیرد که نیاز به رسیدگی داشته باشد؛ کسی نباید جرأت ارتکاب جرم داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز مردم به اقدامات دستگاه قضا توجه دارند، باید مشخص شود که چه اندازه جلوی قاچاق گرفته شده است؟ مردم انتظار دارند با کسانی که اخلال اقتصادی ایجاد کردند و احتکار داشتند برخورد قاطع شود، سؤال می شود که چه برخوردی با محتکران صورت گرفته است؟

این مرجع تقلید با بیان این که مردم از نظر معیشت و وضعیت اقتصادی در مضیقه هستند، گفت: به عنوان مثال می شد اگر اجناس احتکار شده ای ضبط می شود در اختیار فقرا و طبقات ضعیف قرار داده شود، مردم منتظر برخورد جدی و قاطع با مفسدان اقتصادی هستند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
محمد قمین
ارسال نظرات