۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۱۲۳۰
رییس مجمع نمایندگان اصفهان:

مهم‌تر از قرائت و حفظ، عمل به قرآن است

مهم‌تر از قرائت و حفظ، عمل به قرآن است
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: قرآن تنها برای قرائت و حفظ نیست بلکه برای عمل است و اگر عمل به آیات نشود نه تنها سودی ندارد، بلکه ممکن است ضرر نیز داشته باشد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان اصفهان، با اشاره به اینکه میزبانی اصفهان برای برگزاری مسابقات قرآن کریم افتخاری است که شامل حال مردم این استان شده است، اظهار گفت: برگزاری این مسابقات فرصت بسیار ارزشمندی برای آشنایی بیشتر مردم با مسابقات قرآن و با مکتب قرآن است.

وی در ادامه افزود: پیش از انقلاب اسلامی قرآن مهجور بود، اما اکنون بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما هر ساله شاهد افزایش تعداد قاریان و حافظان قرآن هستیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی درخشش و افتخارآفرینی محمدحسین طباطبایی را در عرصه قرآنی موجب تشویق مردم دانست و گفت: این مسئله باعث شد که سالانه تعداد زیادی نونهال و نوجوان قرآنی در سطح کشور داشته باشیم و دلیل آن نیز به نظر می رسد پخش مسابقاتی بود که سیدمحمد حسین طباطبایی در آن شرکت می کرد و باعث تشویق خانواده ها و نونهالان و نوجوانان شد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: نکته‌ای که در این بین باید روی آن بسیار دقت کرد این است که قرآن تنها برای قرائت و حفظ نیست بلکه برای عمل است و اگر عمل به آیات نشود نه تنها سودی ندارد، بلکه ممکن است ضرر نیز داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با تاکید بر اهمیت عمل به قرآن ضمن اشاره به روایتی از امیرمومنان(ع) درباره لعن قاریانی که عمل به قرآن نمی‌کنند، تصریح کرد: باید همراه با برگزاری مسابقات عمل به آیات نیز ترویج شود و پیرامون مفاهیم قرآن و درس‌هایی که قرآن به ما می‌دهد برنامه‌ریزی داشته و برنامه‌های کارشناسی از طریق صدا و سیما پخش شود.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان عنوان کرد: زمانی در رأس کشورما افرادی که سرسپرده استکبار جهانی بودند حضور داشتند، اما اکنون کشورما اسلامی است و برای نظام بیش از 200 هزار شهید تقدیم شده، لذا باید نسبت تعدادعاملین به قران در کشورما بیش از کشورهای دیگر باشد.

گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از 6 تا 11 مهر ماه در بخش برادران و از 11 تا 19 مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات