۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۲۱۲۴۰
حجت الاسلام قائمی عنوان کرد؛

پایبندی به هویت طلبگی، عامل تعالی علمی و اخلاقی طلاب

پایبندی به هویت طلبگی، عامل تعالی علمی و اخلاقی طلاب
حجت الاسلام قائمی با بیان این که طلاب جوان باید به ارزش‌های اخلاقی و دینی پایبند باشند، گفت: پایبندی به هویت طلبگی موجب تعالی علمی و اخلاقی طلاب خواهد شد.
حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، شناخت طلاب از فضای کلی حوزه را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در مسیر علم آموزی عنوان کرد.
 
وی با بیان این که متأسفانه عدم شناخت طلاب از فضای حوزه موجب سردرگمی طلاب در مسیر تحصیل می‌شود، افزود: طلبه‌ای که سطح شناخت او از فضای کلی حوزه بالا باشد هیچ گاه دچار سردرگمی نخواهد شد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی از طلاب بدون شناخت وارد حوزه می‌شوند و همین مسأله در موفقیت این فرد تردید ایجاد خواهد کرد، بیان داشت: طلبه‌ای که با شناخت وارد حوزه می‌شود به طور حتم دارای برنامه خواهد بود و هیچ گاه هویت خود را از دست نخواهد داد.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که متأسفانه برخی حوزویان هویت خود را در مراکز دانشگاهی جستجو می‌کنند که این آسیب جدی برای این قشر است، خاطرنشان کرد: تحصیل و تدریس در حوزه افتخار بزرگی است که نصیب هر فردی نمی‌شود و کسانی که در کسوت لباس روحانیت قرار دارند باید قدردان این جایگاه رفیع باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله میثاق طلبگی از اهمیت بسیار بالایی در حوزه برخوردار است، تصریح کرد: طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود به عنوان سرباز حضرت ولی عصر (عج) باید با عمل باید و نباید‌های طلبگی به میثاق خود با صاحب اصلی حوزه پایبند باشد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب جوان حوزه باید به هویت طلبگی خود افتخار کنند، بیان داشت: حضور در لباس روحانیت یک ارزش والایی است که امروز نصیب جوان حوزه شده و نباید شأن و منزلت این جایگاه رفیع را خدشه دار کرد.
 
حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود به تعالی علمی و اخلاقی طلاب حوزه اشاره کرد و با بیان این که طلاب جوان باید به ارزش‌های اخلاقی و دینی پایبند باشند، خاطرنشان کرد: پایبندی به هویت طلبگی موجب تعالی علمی و اخلاقی طلاب خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مباحث اخلاقی و معنوی در حوزه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: طلاب نخبه و انقلابی امروز حوزه‌های علمیه باید متخلق به اخلاق حسنه اسلامی باشند تا آثار وجودی آن‌ها در جامعه بیشتر آشکار شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات