۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۲۱۲۶۵

توجیه سفیر عربستان در آلمان برای ادامه تجاوز به یمن

توجیه سفیر عربستان در آلمان برای ادامه تجاوز به یمن
سفیر عربستان در آلمان تداوم جنگ در یمن را به بهانه دفاع از امنیت ملی کشورش توجیه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه اتهامات بی اساس مقامات سعودی علیه کشورمان در رابطه با حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، فیصل بن رحمان آل سعود سفیر عربستان در آلمان هم در گفتگویی با سایت رادیو آلمان مدعی شد که پهبادهایی که به تاسیسات نفتی آرامکو حمله کرده‌اند به دقت بررسی شده و آشکار شده است که در ایران ساخته شده است. وی همچنین تاکید کرد که با این حال ما از کارشناسان بین المللی دعوت کرده‌ایم تا ببینند که این ها از کجا آمده‌اند.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسؤولیت این حمله را نیروهای یمنی برعهده گرفتند. اما ائتلاف عربی در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران  را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پامپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر کرده است.. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده‌اند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است.

سفیر عربستان در آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که ما همچنان در این راستا کار می کنیم تا مشخص کنیم که این پهپادها از کجا شلیک شده‌اند. وی گفت: اما این هواپیماهای بدون سرنشین از هر کجا که بیایند مطمئنا ایران پشت آن قرار دارد. این پهپادها توسط ایران ساخته شده و تنها با کمک ایران می تواند شلیک شود./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات