۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۲۷۸
فرزند آیت الله حکیم:

قیام حضرت زید امتداد نهضت امام حسین است

قیام حضرت زید امتداد نهضت امام حسین است
فرزند حضرت آیت الله حکیم قیام حضرت زید شهید (ع) را در بسیاری از امور و اهداف امتداد نهضت امام حسین (ع) دانست.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید عزالدین حکیم فرزند حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف طی سخنانی در همایش حلیف القرآن که در بارگاه مطهر حضرت زید الشهید (علیه السلام) واقع در شهر حله عراق برگزار شد، گفت: قیام حضرت زید (علیه السلام) امتداد نهضت جدش حضرت امام حسین (علیه السلام) و در بسیاری از امور و مسائل و اهداف با یکدیگر مشترک بود و با اهل بیت (علیهم السلام) و شیعیان مرتبط بود.

وی مردم عراق را پرچمداران تشیع دانست و تصریح کرد: ملت عراق امروزه منادیان دو نهضت حسینی و زیدیه هستند که در واقع یک مسیر و هدف است. شیعیان در محرم و اربعین فعالیت های بسیاری برای خدمت به اهل بیت (علیهم السلام) و زائران انجام می دهند و از هیچ تلاش برای احیاء شعائر مذهبی دریغ نمی ورزند.

همزمان با ایام محرم الحرام هشتمین دور از همایش سالانه حلیف القرآن حضرت زید بن علی (ع) با مشارکت نمایندگان آستان های مقدس، فضلای حوزه علمیه، علما، متفکرین و پژوهشگران امور فکری و دینی در شهر حلّه عراق با شعار «پدران انقلاب از شهید تا نوه» برگزار شد.

حجت الاسلام سید علاء آل یحیی موسوی تولیت آستان مقدس زید الشهید (علیه السلام) نیز در این مراسم اظهار داشت: حضرت زید (علیه السلام) صفات پدرانش را به ارث برده است و در مسیر آنان قدم بر می داشت به اصلاح اجتماعی جامعه می پرداخت و درپی اعتلای کلمه الله بود. قیام زید شهید (علیه السلام) امتداد قیام جدش امام حسین (علیه السلام) بود همان طور که در حدیثی از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به امام حسین (علیه السلام) نقل شده است: «يَا حُسَيْنُ يَخْرُجُ مِنْ صُلْبِكَ رَجُلٌ يُقَالُ لَهُ زَيْدٌ يَتَخَطَّى هُوَ وَ أَصْحَابُهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ رِقَابَ اَلنَّاسِ غُرّاً مُحَجَّلِينَ يَدْخُلُونَ اَلْجَنَّةَ بِلاَ حِسَابٍ.» (اى حسين! مردى از صلب تو به نام زيد متولد مى‌شود كه روز رستاخيز او و يارانش در حالى كه داراى چهره‌هاى سپيد و رخشان هستند از روى شانه‌ها و گردن مردم عبور مى‌كنند و بدون حساب وارد بهشت مى‌شوند.)

گفتنی است که حجت الاسلام سید عزالدین حکیم در حاشیه این همایش از نمایشگاه حضرت زید (ع) بازدید کرد.

ارسال نظرات