۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۱۲۸۰
آیت الله طباطبایی نژاد:

تریبون‌های نماز جمعه مبلغ برگزاری مسابقات قرآن باشد

تریبون‌های نماز جمعه مبلغ برگزاری مسابقات قرآن باشد
نماینده ولی فقیه در استان گفت: ضروری است که ائمه جمعه در خصوص برگزاری مسابقات قرآن و اهمیت و جایگاه قرآن از تریبون‌های نماز جمعه اطلاع رسانی و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن کریم در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار مسئولان برگزاری چهل‌ودومین مسابقات قرآن کریم استان اصفهان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در این سال‌ها روی آوردن به قرآن است.

وی افزود: قبلا اهل‌سنت به ما شیعیان ایراد می‌گرفتند که به قرآن توجه کمتری می‌کنیم و تاحدودی حرف به حقی بود چون تعداد حافظان و قاریان آن‌ها نسبت به ما بیشتر بود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در کشوری مانند یمن پیش از اتفاقات اخیر، دانش‌آموزان تا پایه ۱۲ تحصیلی حافظ کل قرآن را خفظ می‌کردند و این اقدام قابل توجهی است؛ اگر برخی می‌گویند حفظ کردن بدون عمل فایده‌‌ای ندارد، ما به آن‌ها می‌گوییم شما هم حفظ و قرائت کنید، هم به آن عمل کنید.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در کنار تمام مسائل به قرآن اهمیت داده و اخیرا درخواست کردند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، ادامه داد: توجه ایشان به این امر باعث شد که در حوزه‌های علمیه توجه بیشتری به این امر صورت گیرد؛ طلبه‌ای که در حوزه علمیه حافظ قرآن شود ارزش سخنگویی و علمی بالاتری کسب کرده و می‌تواند قرآن را با ادبیاتی که در حوزه خوانده تطبیق دهد و چنین کاری باعظمت است.

کسی که قرآن را داشته باشد حق ناشکری ندارد

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید براینکه در بیان روایات کسی که قرآن را داشته باشد اما اظهار فقر کند، ناشکری کرده است، اضافه کرد: به نظرم قرآن تنها مخلوقی است که خداوند به‌طور مستقیم خلق کرده، زیرا مابقی مخلوقات با واسطه خلق شده‌اند و به همین دلیل است که درک قرآن جزء برای افراد غیر مطهر میسر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شما اگر طهارت ظاهری نیز نداشته باشید، نمی‌توانید قرآن را لمس کنید، حتی نام ابولهب را و عظمت قرآن به نحوی است که یکی از ادله وجود خداوند محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: مخلوق دست بشر طی گذشت زمان رشد و توسعه پیدا کرده و تکمیل می‌شود، اما خداوند از همان ابتدا اعلام عمومی کرده که اگر کسی می‌تواند سوره‌ای مانند آن بیاورد که این امر دلیلی بر حقانیت پیامبر اسلام (ص) است.

وی اظهار کرد: حتی امیرالمومنین (ع) که خود ادیب‌ترین انسان است وقتی که آیات قرآن را در کلام خود استفاده می‌کند، تفاوت قرآن با دیگر سخنان ایشان مشخص است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: این ویژگی قرآن باعث شده حتی یک نوجوان مسلمانی نیز بتواند ادعا کند که هرکس کتابی مانند قرآن آورد به دین او تمایل پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مجری برگزاری مسابقات قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه است اما این مسابقات مربوط به این سازمان به تنهایی نیست بلکه تمام دستگاه‌ها باید برای برگزاری آن کمک کنند و بدانند هرچه در این راه خرج شود، نزد خدا و مردم اجر خود را دارد.

تقدیر امام جمعه اصفهان از عوامل برگزاری چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن قدردانی از همکاری صدا و سیمای مرکز اصفهان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، فرماندهی انتظامی استان اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برگزاری این مسابقات کار همگانی است، اداره اوقاف زحمت برگزاری این مسابقات را می کشد و باید این مسابقات ملی را به صورت آبرومندانه برگزار کنیم. مردم باید افتخار خود بدانند که در این مسابقات همکاری کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ضمن قدردانی از کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای برگزاری این دوره از مسابقات ابراز کرد: در دوره کوتاه مدت مدیریت حجت الاسلام بلک کار به گونه‌ای مدیریت شده که قابل باور نبود و این میزان پیشرفت در کارها جای قدردانی دارد.

وی افزود: ضروری است که ائمه جمعه در خصوص برگزاری مسابقات قرآن و همچنین اهمیت و جایگاه قرآن از تریبون‌های نماز جمعه اطلاع رسانی و همکاری لازم را داشته باشند چرا که هر چه از قرآن بگوییم کم است./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات