۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۲۹۴

برگزاری کارگاه آموزشی پژوهشی فلسفه علم اصول درپژوهشکده اسلام تمدّنی

برگزاری کارگاه آموزشی پژوهشی فلسفه علم اصول درپژوهشکده اسلام تمدّنی
هفتمین کارگاه آموزشی پژوهشی فلسفه علم اصول با موضوع «معنا، کاربرد و افعال گفتاری در فلسفه ی زبان و اصول فقه» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجتبی فانی رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده اسلام تمدّنی با اعلام این خبر گفت: ثبت نام هفتمین کارگاه آموزشی پژوهشی فلسفه علم اصول از ۲۳ تا ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ از طریق سامانه پذیرش دوره های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی به آدرس paziresh.dte.ir انجام گرفته است.

وی در ادامه افزود: این دوره آموزشی از سلسله مباحث فلسفه علم اصول با موضوع «معنا، کاربرد و افعال گفتاری در فلسفه زبان و اصول فقه» با حضور دکتر محمود مروارید، عضو هیأت علمی پژوهشکده فلسفه تحلیلی پژوهشگاه دانش های بنیادی، ویژه اساتید و طلاب سطح سه و چهار حوزه و اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در روزهای ۲۶ تا ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۸ برگزار گردیده است.

در پایان این کارگاه آموزشی پژوهشی، از سوی برگزار کنندگان این دوره ها پژوهشکده اسلام تمدّنی وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا شد.

وی افزود : کارگاه های فلسفه علم اصول که از سال ۱۳۹۵ به همت پژوهشکده اسلام تمدّنی و مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) و با حمایت میزکار تخصصی توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی صورت گرفت، مباحث نوپیدا در عرصه فلسفه علم اصول برای اولین بار در سطح طلاب و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی استان خراسان مطرح شده است. به همین منظور از اساتید و محققان این عرصه جهت ارائه دیدگاه ها و آخرین یافته های علمی در قالب دوره های کوتاه مدّت، دعوت به عمل آمده است. یکی از محورهای نوپیدا در فلسفه علم اصول «زمینه های مشترک اصول فقه و فلسفه تحلیلی» است که به همّت استاد محترم دکتر محمود مروارید ارائه شده است. هفتمین کارگاه فلسفه علم اصول در واقع زیر مجموعه این موضوع قرار می گیرد و زمینه های مشترک مباحث «معنا، کاربرد و افعال گفتاری» در این دو علم مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

یکی از محورهای پژوهشی گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی مباحث «فلسفه علم فقه و اصول » است و با توجه به اینکه در این عرصه منابع معتنی بهی در اختیار پژوهشگران و محققان علوم اسلامی قرار ندارد، این گروه پژوهشی کوشیده است با برگزاری دوره های آموزشی و کرسی های ترویجی، و نشستهای تخصصی، افق گشایی هایی برای علاقه مندان به این حوزه دانشی فراهم آورد.

همچنین امیدواریم طبق برنامه ریزی انجام شده، در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ هشتمین کارگاه آموزشی پژوهشی فلسفه علم اصول به همت مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) و پژوهشکده اسلام تمدّنی و البته با حمایت میزکار تخصصی توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی برگزار گردد و دفتر تبلیغات اسلامی این افتخار را داشته باشد تا در این عرصه علمی، خدمات آموزشی و پژوهشی به علاقه مندان و دانش پژوهان محترم ارائه نماید./1330/ج

ارسال نظرات