۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۲۱۳۱۱

مروری بر کتاب "به‌سوی بهشت؛ فضیلت و آثار زیارت سیدالشهدا"

مروری بر کتاب
زیارت باعث زیادتی و وسعت رزق و طولانی شدن عمر است بلکه باب روزی را به روی زائر می‌گشاید و بلا‌ها را از او برطرف و دور می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات دلیل ما کتاب «به‌سوی بهشت فضیلت؛ آثار زیارت سیدالشهدا» نوشته مهدی صدری را منتشر کرده است.
نویسنده کتاب را در سه بخش به رشته تحریر درآورده است: ضرورت و اهتمام به زیارت امام حسین، شرایط و آداب زیارت آن حضرت و فضیلت و پاداش زیارت ایشان.
مؤلف در مقدمه کتاب منابعی را که از آن استفاده کرده است نام می‌برد و در ادامه چنین می‌نویسد:
نوشتاری که تقدیم حضورتان می‌گردد، قطره‌ای آر بیکران اقیانوس فضیلت زیارت کربلاست که پس آر مطالعه و مراجعه مکرر به کتب مزار-مانند: کامل الزیارات، بحارالانوار، وسایل الشیعه، مستدرک الوسائل، جامع الحادیث الشیعه و موسوعه زیارات المعصومین- و انتخاب روایات از آن منابع، تنظیم و ترجمه شده، ولی به لحاظ اختصار غالباً به یک مصدر اکتفا نموده‌ام.
نگارنده در بخش اول کتاب درباره ضرورت و اهتمام به زیارت امام حسین چنین روایت می‌کند:
امامان معصوم تأکید بسیار بر زیارت سیدالشهدا داشته، آن را «واجب»، «فریضه» و از «حقوق» آن گرامی شمرده و فرموده‌اند: زیارت امام حسین بر مردان و زنان واجب است؛ و هنگامی که درباره زیارت کربلا سؤال شد، در پاسخ فرمودند: رعایت حق امام حسین بر هر مسلمانی واجب است.
رعایت آداب زیارت در قبولی آن بسیار اثر و  پاداش و استجابت دعا را در پی دارد، لذا جناب آقای صدری در بخش دوم کتاب به شرایط و آداب زیارت امام حسین پرداخته، در صفحه ۱۱ کتاب برخی از آداب زیارت امام حسین را چنین برمی‌شمارد:
سه روز پیش آر سفر روزه بگیرد و بهتر است که چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه باشد، پیش از سفر عسل کند، از هنگام حرکت تا وقتی در کربلاست بوی خوش و روغن (کِرِم) و سرمه استفاده نکند، از خوردن غذا‌های لذیذ و گوشت پرهیز کند، با حالت حزن و اندوه و پریشانی گرسنه و تشنه باشید که امام حسین در چنین حالتی به شهادت رسید، غسل زیارت کنید در فرات و اگر نتوانستید وضو بگیرید، با پای برهنه باشید که در حرمی از حرم‌های خدا و پیامبر وارد شده‌اید، لبش به ذکر خدا مشغول باشد، بر پیامبر و حضرت درود بفرستد و بر قاتلین لعن کند.
نویسنده در بخش سوم و آخرین بخش از کتاب درباره پاداش زائر مام حسین در دنیا از روایات چنین قل کرده است:
زائر امام حسین و هم چنین خانواده و دارایی اش در پناه خداوند و حفظ و امان او قرار دارند. زائر لحظه‌ای از رحمت حق‌تعالی فاصله نمی‌گیرد، امور مهم دنیوی او کفایت می‌شود، فرشتگان او را احاطه و با او همراهمی می‌نمایند از هنگام حرکت تا بازگشت از عمرش حساب نمی‌شود. فرشتگان هنگام ورودش به کربلا به استقبال او آمده، هنگام بازگشتش او را مشایعت، هنگام بیماری‌اش از او عیادت نموده و بر دعاهایش آمین می‌گویند.
زیارت باعث زیادتی و وسعت رزق و طولانی شدن عمر است بلکه باب روزی را به روی زائر می‌گشاید و بلا‌ها را از او برطرف و دور می‌کند.
مؤسسه انتشارات دلیل ما کتاب به‌سوی بهشت؛ فضیلت و آثار زیارت سیدالشهدا را در ۴۰ صفحه و با شمارگان ۳۰۰ نسخه روانه بازار نشر کرده است.
علاقه‌مندان نیز می‌توانند برای تهیه این کتاب به آدرس قم خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه B، واحد ۴۴ مراجعه و یا با شماره تلفن: ۳۷۷۴۴۹۸۸ یا ۳۷۷۳۳۴۱۳ با پیش‌شماره ۰۲۵۳ تماس حاصل نمایند. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات